Genç, HasanGül, Sergen2025-05-102025-05-102020https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=wf-FPgY-5qjHEzEoOgvMs1IxwgWh4Ikd2KNA7QoqhejaIypuaBrqSVBMhYXqQQLMhttps://hdl.handle.net/20.500.14720/23636Tez çalışmasında bir merkezi bilim olan kimyanın; deneysel kimya, hesaplamalı kimya ve kimya eğitimi üç ana başlık altında incelenmiştir. Deneysel Kimya çalışmaları kapsamında 16 adet imidazol molekülü sentezlenmiş ve bu moleküllerin floresans ve absorbans davraşıları araştırılmıştır. Sentezlenen bileşiklerin yapı aydınlatılması 1H ve 13C NMR spektroskopisi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bileşiklerin elektronik yapıları Gaussian paket programında Density Functional Theory (DFT) yöntemi, 6-31G (d, p) kullanılarak B3LYP fonksiyonelleri ile incelenmiş ve teorik olarak modellenmiştir. Deneysel ve teorik bulgular bir sanal gerçeklik platformu olan Cospaces.io/edu'ya aktarılarak sanal bir öğrenme evreni oluşturulmuştur. Geliştirilen bu sanal öğrenme evren için Cospaces. io/edu adresinde 98 adet kod girilmiştir. Sanal gerçeklik evreninde 17 adet eğitim senaryosu tasarlanmış ve kimya eğitiminde öğretilmesi zor konu ve kavramlar olan; absorbans, floresans, molekül geometrisi, organik kimyada önemli halkalar, ışık ve madde etkileşimlerinin sanal gerçeklikle öğretimi incelenmiştir. Ayrıca katılımclıların sanal gerçekliğe karşı tutumları, Kimya eğitiminde alternatif eğitim yöntemlerine farkındalıklar, hesaplamalı kimya hakkında bilgileri çevrimiçi anketler aracılığıyla ölçülmüştür. Çoklu ortamda gerçekleşen öğrenme süreci boyunca öğrencilerin bilişsel yükleri belirlenmiştir.Within the thesis study, chemistry, which is a fundamental science; experimental chemistry, analytical chemistry, and chemistry education are studied under three main headings. Within the framework of experimental chemistry research, 16 imidazole molecules were synthesized, and the fluorescence and absorbance activity of these molecules was investigated. Structure of illumination of the synthesized compounds was conducted using 1H and 13C NMR spectroscopy. The electronic structure of the compounds was analyzed using B3LYP functions using the Density Functional Theory (DFT) method, 6-31 G (d, p) in the Gaussian package system and theoretically modeled. Experimental and theoretical results have been transferred to Cospace.edu, a virtual reality network, and a virtual learning environment has been developed. 98 codes have been entered in Cospace.edu for this created virtual learning universe. 17 instructional scenarios have been designed in the virtual reality environment and topics and concepts that are difficult to teach in chemistry education: teaching absorbance, fluorescence, molecular geometry, essential rings in organic chemistry, light and matter interactions with virtual reality. In addition, participants' attitudes towards virtual reality, their knowledge of alternative methods of education in chemistry, and information on computational chemistry were assessed through online questionnaires.The cognitive loads of students were determined during the learning process, which took place in multiple settings.trEğitim ve ÖğretimAbsorbansFloresanKimya dersiKimya eğitimiKimya öğretimiSanal gerçeklikÜniversitelerİmidazollerEducation and TrainingAbsorbansFluorescenceChemistry lessonChemistry educationChemistry teachingVirtual realityUniversitiesImidazolesThe Theoretical and Experimental Investigation of Imidazole Ring and Teaching of Findings With Virtual Realityİmidazol Halkasının Teorik ve Deneysel Olarak İncelenmesi ve Bulguların Sanal Gerçekçilik ile ÖğretilmesiMaster Thesis230659045