Okuyucu, Mehmet AtaKocakaya, SerhatUzunyol, BilalÖner, Musa2025-05-102025-05-1020181305-202010.23891/efdyyu.2018.77https://doi.org/10.23891/efdyyu.2018.77https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/305194/ortaokul-ogrencilerinin-matematige-yonelik-tutumlarina-etki-eden-degiskenlerin-yapisal-esitlik-modeli-ile-incelenmesihttps://hdl.handle.net/20.500.14720/3633Bu çalışma da, ortaokul öğrencilerin matematiğe yönelik tutumları sınıf düzeyi,destekleme ve yetiştirme kursu alma durumu, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, aileningelir düzeyi ve matematik başarısı değişkenlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada,veri toplama aracı olarak “Matematiğe Yönelik Tutum Ölçeği” ve araştırmacılar tarafındangeliştirilen kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Bu araştırmanın örneklemini, 2016-2017 eğitim-öğretim yılının bahar yarıyılında Van ilinde bulunan 3 farklı ortaokulun beşinci, altıncı, yedincive sekizinci sınıflarında öğrenim gören ve seçkisiz yöntemle seçilen 323 öğrencioluşturmaktadır. Verilerin analizinde yapısal eşitlik modeli kullanılmıştır. Analiz sonuçlarınagöre; öğrencilerin sınıf düzeyleri ile 1. dönem matematik başarısının, matematiğe yöneliktutumları üzerinde doğrudan bir etkiye sahip olduğu gözlenmiştir. Öğrencilerin anne eğitimdüzeyi, baba eğitim düzeyi, destekleme ve yetiştirme kursu alma durumu ve aile gelir düzeyi,matematiğe yönelik tutumları üzerinde dolaylı bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Ayrıca,beşinci sınıfta okuyan öğrencilerin matematik tutum puanlarının sekizinci sınıfta okuyanöğrencilere göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıMatematikOrtaokul Öğrencilerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarına Etki Eden Değişkenlerin Yapısal Eşitlik Modeli İle İncelenmesiArticle151N/AN/A495524305194