Yorgun, EminSak, Ramazan2025-05-102025-05-1020202147-57172147-6152https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/404546/gelisimsel-ilkokula-hazirbulunusluk-olceginin-gecerlik-ve-guvenirlik-analizihttps://hdl.handle.net/20.500.14720/9292Bu çalışmanın amacı 44-69 aylık çocukların ilkokula hazırbulunuşluklarını belirlemek için kullanılacak Gelişimsel İlkokula Hazırbulunuşluk Ölçeğinin (GİHÖ) geçerlik ve güvenirlikanalizlerini yapmaktır. GİHÖ, HighScope temel gelişim göstergelerinden ve alanyazına dayalı kültürel ve eğitimsel farklılıklardan yararlanılarak oluşturulmuştur. Araştırmanın çalışmagrubunu okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 428 okulöncesi dönem çocuğu oluşturmuştur. Ölçeğin yapı geçerliğiniincelemek için Açımlayıcı ve Doğrulayıcı Faktör analizleri yapılmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda ölçekte yer alan59 madde 8 faktör altında toplanmıştır. Ortaya çıkan bu 8 faktörlü yapı toplam varyansın %81.03’ünü açıklamıştır. Ölçeğin 8faktörlü yapısı, doğrulayıcı faktör analizi ile de doğrulanmıştır.GİHÖ’nün iç tutarlılık katsayısı .96, yarı güvenirlik katsayısı ise.95 olarak bulunmuştur. Bu çalışmadan elde edilen bulgular sonucunda Gelişimsel İlkokula Hazırbulunuşluk Ölçeğinin (GİHÖ) 44-69 aylık çocukların ilkokula hazırbulunuşluklarını belirlemek için kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracıolduğu saptanmıştırtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıEğitimÖzelGelişimsel İlkokula Hazırbulunuşluk Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik AnaliziArticle024N/AN/A495525404546