Tozlu, İsrafilİdin, Şahin2025-06-302025-06-302011https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=zD1B0cW7zVr3VcnZjitVXkWN1wbKv4p1aX5VcA68jZNycRiaK9Vl5rsbLijAsDd-https://hdl.handle.net/20.500.14720/27825Bu çalışmanın amacı, Van il Merkezinde bulunan ilköğretim okullarında, Seviye Belirleme Sınav (SBS) başarılarını artırmak için Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hafta sonları ücretsiz olarak düzenlenen SBS kurslarının Fen ve Teknoloji dersi başarısına olan etkisini araştırmaktır.Araştırmanın verileri 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Van il merkezinde öğrenim gören 8.sınıf öğrencileri arasından seçilen 1.000 öğrencinin ilköğretim 7. sınıf SBS puan verilerinden elde edilmiştir. Bu çalışmada, araştırmacı tarafından geliştirilen 23 maddelik bir anket öğrencilere uygulanmıştır. Ankette, öğrencilerin SBS'deki Fen ve Teknoloji başarıları üzerinde etkileri olan sorular yer almaktadır.Araştırmada elde edilen verilerin analizinde Statics Packet for Social Sciences (SPSS) paket programının ücretsiz deneme sürümü kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde ?çapraz tablo?, ?bağımsız örneklem t-testi?, ?tek faktörlü varyans analizi?, ?basit korelâsyon? ve ?çoklu regresyon? istatistik test yöntemleri kullanılmıştır.Araştırmanın sonunda:SBS ve sınıf puanlarının cinsiyete göre farklılaştığı, Fen ve Teknoloji net sayılarının ise cinsiyete göre farklılaşmadığı görülmüştür.Eğitimine ek yardım alanların SBS puanlarının, sınıf puanlarının ve Fen ve Teknoloji net sayılarının, eğitimine ek yardım almayanlara göre daha yüksek değerlerde olduğu ortaya çıkmıştır.Okullarda ücretsiz olarak düzenlenen SBS kurslarının başarıya olumlu etkisinin olduğu fakat bunun istenilen seviyede olmadığı tespit edilmiştir.Anne ve baba eğitim düzeyi, aylık ekonomik gelir durumu, günlük ders çalışma süresi, günlük TV izleme süresi ve çalışma odasının olup olmaması gibi etkenlerin öğrencilerin SBS puanı, sınıf puanı, Fen ve Teknoloji net sayıları üzerinde olumlu etkileri olduğu ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Çoklu Regresyon, Fen ve Teknoloji Eğitimi, SBS Kursları,The aim of this study is to investigate SBS courses, arranged by MEB in primary schools located in the center of VAN province in order to promote success of SBS, in terms of its effects on success of science and technology lesson.The output of this study has been obtained from a thousand 8th grade students, selected among all 8th grades students in VAN in 2009-2010 academic year, A 23-item questionnaire has been applied to clarify effects of the attendants of free SBS courses on science and technology subject. In the questionnaire, the exact points of the students performing the SBS examination of science and technology subject such as SBS points and averages of the classes, have been demanded.Analysis of the obtained data from this study, packet program of SPSS has been used. In the evaluating of data, cross-tab, independent sample T test, single-factor analysis of variance, simple correlation, multiple regression statistical testing strategies has been used.At the end of this studyIt is seen that there has been differences among gender in terms of total SBS points and classes averages, but it is not the case for science and technology subjectThe SBS points of the students subsided have been higher compared to those not subsidedThe free SBS courses were revealed to have positive effects, yet not enough.The factors such as educational levels of the parents, monthly financial situations, daily duration of study and watching TV, the existence of study room have role on SBS points, the average points of the class and the rough points of science and technologyKey words: Science education, SBS courses, Multiple regressiontrEğitim ve ÖğretimEducation and TrainingThe Effects of Level of Science and Technology Course Organized Primary Schools Courses at Weekends for 7 Grade Students Achievement Testİlköğretim Okullarında Hafta Sonları Düzenlenen Kursların 7. Sınıf Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersi Açısından Seviye Belirleme Sınav Başarısına EtkisiMaster Thesis131285521