Oskay, Nazan2025-05-102025-05-1020191306-78852602-301610.17550/akademikincelemeler.522471https://doi.org/10.17550/akademikincelemeler.522471https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/375939/orme-giysi-tasariminda-postmodern-sanata-yonelik-egilimlerhttps://hdl.handle.net/20.500.14720/3797Sanat, doğası gereği sürekli değişmek zorundadır. Herhangi bir değişiklik,başlangıçta tepki karşılaşsa bile, kısa sürede bir alternatif oluşturmapotansiyeline sahip olarak kabul görmektedir. Sanatın sürekliliği değişimolgusuna bağlıdır. Sanatın değişim ve dönüşümleri eş zamanlı olmasa bile ayrızamanlarda kültürleri, bu bağlamda da insanın günlük yaşantılarını vebeğenilerini dönüştürmektedir. Tekstil, teknolojik üretim anlamında da sanayidevriminin ardından, meta değeri yüksek, işlevsel, endüstri tasarımı boyutundaalgılanır hale gelmiştir. İşlevsel oluşunun yanı sıra, kültürel kimliklerin, toplumsalstatülerin, cinsel yansımaların ve gündelik hayatın beğeni dilini oluşturmuştur.Bu süreçte tekstil tasarımcısı üst başlığı altında yer alan örme tasarımcısı, sanatçıkimliğini benimsemiştir. Örme tasarımı; postmodern yaşam tarzı içinde, artıkişlevsel ve ekonomik değer nesnesi olarak ürün vermekle sorumlu değildir; aynızamanda çağın estetik seçkilerinin arasında yer alabilecek tasarımlargerçekleştirmektedir. Bu araştırmada postmodern sürecin örme tasarımınınüzerindeki etkileri incelenmiştir. Araştırmanın materyalini, 1960’lardangünümüze tartışmalara neden olmuş, postmodernizm kavramı ve örme giysitasarımı üzerindeki etkileri oluşturmaktadır. Çalışma, veri toplama ve analizsürecinden oluşmaktadır. Çalışmada, konuya ilişkin kitap, tez, makale bildiri vb.yazılı kaynaklardan yararlanılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMalzeme BilimleriTekstilSanatEdebi Teori Ve EleştiriÖrme Giysi Tasarımında Postmodern Sanata Yönelik EğilimlerArticle142N/AN/A277298375939