Çelik, ZübeyirDağdalan, Can2025-05-102025-05-102024https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=E_eEUHQic_C-LvhxNQn1Wxaq_C_2gBfcV9c5BfupugZEJ_fV1wZHZTcVZ_STWckXhttps://hdl.handle.net/20.500.14720/24822Bu çalışmanın amacı; algılanan güven, algılanan risk, fonksiyonel motivasyon ve hedonik motivasyonun tüketicilerin drone ile yiyecek ve içecek teslimatı hizmetine yönelik kullanma niyeti ve olumlu ağızdan ağıza iletişim niyeti üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaçla, kartopu örnekleme yöntemi ve sosyal medya araçları kullanılarak hedef kitleden veri toplanmıştır. Çevrimiçi bir anket kullanılarak, drone ile teslimat hizmetine ilişkin videoyu izleyen 210 kişiden veri toplanmıştır. Verilerin istatistiksel analizleri SPSS, AMOS ve Jamovi paket programları kullanılarak yapılmıştır. Analiz sonucunda, fonksiyonel motivasyon, hedonik motivasyon ve algılanan güvenin kullanma niyeti üzerinde anlamlı ve olumlu bir etkiye sahip olduğu, algılanan riskin ise kullanma niyeti üzerinde anlamlı ve olumsuz bir etkiye sahip olduğu görülmüştür. Ayrıca, fonksiyonel motivasyon, hedonik motivasyon ve algılanan güven olumlu ağızdan ağıza iletişim niyeti üzerinde olumlu yönde anlamlı bir etkiye sahipken, algılanan risk olumlu ağızdan ağıza iletişim niyeti üzerinde olumsuz yönde anlamlı bir etkiye sahiptir. Çalışmanın sonuçları tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.The aim of this study is to examine the effect of functional motivation, hedonic motivation, perceived trust and perceived risk on consumers' intention to use and positive word-of-mouth intention towards drone food and beverage delivery service. For this purpose, data were collected from the target population using snowball sampling method and social media tools. Using an online survey, data were collected from 210 people who watched the video about the drone delivery service. Statistical analyses of the data were performed using SPSS, AMOS and Jamovi. As a result of the analysis, it was found that functional motivation, hedonic motivation and perceived trust have a positive and significant effect on intention to use, while perceived risk has a negative and significant effect on intention to use. Moreover, functional motivation, hedonic motivation and perceived trust have a positive and significant effect on positive WOM intention, while perceived risk has a negative and significant effect on positive WOM intention. The results of the study were discussed and recommendations were made.trİşletmeBusiness AdministrationInvestigating the Factors Affecting Consumers' Behavioral Intentions Towards Drone Food and Beverage Delivery ServiceTüketicilerin Drone ile Yiyecek ve İçecek Teslimatı Hizmetine Yönelik Davranışsal Niyetlerini Etkileyen Faktörlerin AraştırılmasıMaster Thesis60918080