Senemoğlu, NurayKozikoğlu, İshak2025-05-102025-05-1020181305-202010.23891/efdyyu.2018.79https://doi.org/10.23891/efdyyu.2018.79https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/305199/hizmet-oncesi-egitimin-yeterligine-iliskin-ogretmen-algi-olceginin-gelistirilmesi-gecerlik-ve-guvenirlik-calismasihttps://hdl.handle.net/20.500.14720/3634Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin almış oldukları hizmet öncesi öğretmen eğitimininyeterliğine ilişkin algılarını belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirmektir. Araştırma, 329 adayöğretmenle yürütülmüştür. Araştırmanın verileri, 40 maddelik beşli Likert tipi ölçekten eldeedilmiştir. Yapılan Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) sonucunda, ölçeğin 25 maddelik ikifaktörlü bir yapıya sahip olduğu ve toplam varyansın %53.691'ini açıkladığı ortaya çıkmıştır.Ölçeğin güvenirliğini belirlemek amacıyla hesaplanan Cronbach Alpha değerleri; birinci faktöriçin .94, ikinci faktör için .89, toplam ölçek için ise .94 olarak hesaplanmıştır. Ölçeğin,öğretmenlerin almış oldukları hizmet öncesi öğretmen eğitiminin yeterliğine ilişkin algılarınıbelirlemek için geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu sonucuna varılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıHizmet Öncesi Eğitimin Yeterliğine İlişkin Öğretmen Algı Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik ÇalışmasıArticle151N/AN/A552576305199