Savaş, EkremTaş, Selma2025-06-302025-06-302005https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=XohQ0H2mJnBfxLPsY8dG42N72lZ1bD5rU6K3xLZGkf4aKBjanY6uSJ_99xUl-8hbhttps://hdl.handle.net/20.500.14720/25349ÖZETİLKÖĞRETİM 6-7-8. SINIFLARDA MATEMATİK ÖĞRETİMİNDEBAŞARIYA ETKİ EDEN ETMENLERTAŞ, SelmaYüksek Lisans Tezi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim DalıTez Danışmanı: Prof. Dr. Ekrem SAVAŞEkim 2005, 141 sayfaBu araştırma ilköğretim 6-7-8. sınıflarda matematik öğretiminde başarıyıetkileyen etmenleri incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada öğretmen, öğrenci,öğretim süreci, aile ve dışsal olanakların oluşturduğu etmenlerin matematik öğretimive öğrenci başarısı üzerindeki etkileri incelenmiştir.Araştırmada öğrencilerin, başarıyı etkilediği düşünülen etmenlere verdiklericevaplara göre şu sonuçlar elde edilmiştir:1- Okul türü, sınıf seviyesi ailelerin maddi durumu, ders çalışma süreleri,ders çalışma yöntemlerine göre başarıyı etkileyen etmenler arasındaanlamlı farklılıklar vardır.2- Matematik dersini başarma tutumlarına göre öğrencilerin matematikdersi konularının zorluğu hakkındaki düşünceleri ve başarı seviyelerifarklıdır.3- Öğretmenlerin dikkat çekme davranışına göre, öğrencilerin dersekatılımları arasında farklılıklar vardır.4- Ödevlerini yapma durumuna göre öğrencilerin matematik başarılarınaetkisi arasında anlamlı farklılıklar vardır.5- Temel matematik bilgi düzeyleri öğrencilerin, dersi başarmaya ilişkintutumlarını, başarı seviyelerini, ödev yapmalarını ve dersi anlamadüzeylerini etkilemektedir.6- Ailelerinin destek ve sevgisi öğrencilerin ödev yapma durumunu vebaşarıya olan inançlarını fazla etkilememektedir.7- Ailesinde yüksek öğretimde okumuş birey bulunan öğrencilerinmatematiği başarmaya inancı daha fazladır.8- Dershaneler matematik başarısını etkilemektedir.Anahtar kelimeler: Başarı düzeyi, Etmen, Matematik öğretimi,i2ABSTRACTTHE FACTORS THAT AFFECT THE SUCCESS OF MATHEMATICS EDUCATION OF 6th,7th,8thGRADES IN PRIMARY SCHOOLSTAŞ, SelmaMsc, Elemantry Schools Science and Mathematics Education Department.Supervisor: Prof. Dr. Ekrem SAVAŞOctober 2005. 141 pagesThis study has been researched to examine the factors that effect mathematics education in primarygrades of 6th ,7th and 8th. In the study, .the effect of the teacher, student, the process of education, family andouter facilities on mathematics education and on the success of students have been reseached.According to the student?s answers about the factors which affect the success, these results have beenobtained;1- There are meaningful differencess between the kind of school, level of class, the economicalcondition of families, the process of studying lesson and the methods of studying.2- According to the students? attitude to succeed matematic lesson, they have different thoughtsabout the difficulty of subject and levels of success.3- There are differences between the partipation of students according to the attraction of teacher?s onstudent?s interest.4- There are meaningful differencess according to the attitudes of students doing their homework andits effects on mathematic success.5- The basic level of mathematic knowledge of students effect their attidutes to succeed lesson, levelsof success, doing their homework and levels of understanding the lesson.6- The families?s support and love doesn?t affect student?s doing homework and their confidence onsuccess.7- The students whose a member of their family graduated from universty has positive affect on theirhope of success.8- Private schools have influence on success of Mathematic.Key words: Level of success, Factor, Mathematics education,trEğitim ve ÖğretimMatematikEducation and TrainingMathematicsThe Factors That Effect the Succes of Mathematics Education of 6th, 7th, 8th Grades in Primary Schoolsİlköğretim 6-7-8.sınıflarda Matematik Öğretiminde Başarıya Etki Eden EtmenlerMaster Thesis155197618