Aydın, İbrahimÇelik, Zübeyir2025-05-102025-05-1020212148-258610.15295/bmij.v9i4.1919https://doi.org/10.15295/bmij.v9i4.1919https://hdl.handle.net/20.500.14720/18777Bu çalışmanın amacı, perakendecilikte drone ile ürün teslimatının tüketicilerin davranışsal niyetleri\rüzerindeki etkisini incelemektir. Online anket ve deney yöntemi kullanılarak katılımcılardan toplanan\r404 veri için istatistiksel analizler yapılmıştır. Tek örneklem t-testi sonuçlarına göre; drone ile ürün\rteslimatı, tüketicilerin drone'ları alışveriş için kullanma davranışsal niyetleri üzerinde olumlu ve\ranlamlı bir etkiye sahiptir. Bağımsız örneklemler t-testi sonuçlarına göre; erkek ve kadınlar arasında\rve tek yönlü varyans analizi sonuçlarına göre; X, Y ve Z jenerasyonları arasında tüketicilerin drone'ları\ralışveriş için kullanma davranışsal niyetlerinde anlamlı bir farklılık yoktur. Basit doğrusal regresyon\ranalizi sonuçlarına göre; algılanan yenilikçilik, hızın göreceli avantajı, fonksiyonel motivasyon,\rhedonik motivasyon, algılanan güven ve problem farkındalığı drone kullanmaya yönelik tutum\rüzerinde olumlu ve anlamlı bir etkiye sahiptir. Ancak algılanan riskin drone kullanmaya yönelik\rtutum üzerindeki olumsuz etkisi anlamlı değildir. Öte yandan drone kullanmaya yönelik tutumun\rdrone kullanma niyeti üzerinde olumlu ve anlamlı bir etkisi bulunmaktadır. Bu çalışma, tüketicilerin\rperakendecilikte drone ile ürün teslimat hizmetlerini kullanma konusundaki davranışsal niyetlerini\rbaşarılı bir şekilde açıklamaktadır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİşletmeTaşınım Bilimi Ve Teknolojisiİşletme FinansPerakendecilikte Drone ile Ürün Teslimatının Tüketicilerin\rdavranışsal Niyetlerine EtkisiArticle94N/AN/A14221436