Kozikoğlu, İshakUygun, Nur2025-05-102025-05-1020192146-401410.18039/ajesi.582075https://doi.org/10.18039/ajesi.582075https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/316175/okul-oncesi-egitim-kurumlarina-devam-eden-cocuklarin-oyun-davranislarinin-incelenmesihttps://hdl.handle.net/20.500.14720/18318Bu araştırmanın amacı, 2017-2018 öğretim yılında okul öncesi eğitim kurumlarına devameden çocukların oyun davranışlarını incelemektir. Bu araştırmada, betimsel tarama modelikullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, tabakalı örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenen 521çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada, okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden çocukların oyundavranışlarını belirlemek amacıyla “36-71 Aylık Çocuklar İçin Oyun Davranış Ölçeği”kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde betimsel istatistikler (ortalama, standart sapma) vefark analizleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, okul öncesi eğitim kurumlarına devam edençocukların sosyal oyun davranışlarını sıklıkla, paralel oyun davranışlarını bazen, tek başına ve itişkakışlı oyun davranışlarını nadiren sergiledikleri, sessiz davranışı ise neredeyse hiçsergilemedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Erkek çocukların kız çocuklara göre itiş kakış oyundavranışlarını daha çok sergiledikleri; anne eğitim düzeyi yükseldikçe çocukların sosyal oyundavranışlarını daha çok sergiledikleri; fakat çocukların oyun davranışlarının yaş, kardeş sayısı,baba eğitim düzeyi, aile gelir düzeyi değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığısonucuna ulaşılmıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin oyun etkinliklerini daha etkili yürütebilmeleriiçin çeşitli seminer ve hizmet içi eğitim programlarının düzenlenmesi önerilebilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıOkul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden Çocukların Oyun Davranışlarının İncelenmesiArticle92N/AN/A787817316175