Erdemir, Naki2025-05-102025-05-1020102148-75102148-7758https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/121477/fizik-ogretmeni-adaylarinin-bolumu-tercih-nedenleri-ve-mekanik-konularinda-akademik-basari-duzeylerine-etkisihttps://hdl.handle.net/20.500.14720/2176Yapılan çalışmalarda, öğretmen adaylarının öğrenim gördükleri programı tercih nedenleri ile başarı düzeylerinin ilişkili olduğu vurgulanmıştır. Bu amaçla adayların programı tercih nedenleri ile öğrenim gördükleri programdaki başarı düzeyleri arasında, ne tür ilişki olduğu incelenmesi gerekmektedir. Bu çalışmada, fizik öğretmeni adaylarının öğrenim gördükleri programı tercih nedenlerinin ve mekanik konularındaki başarılarına etkisi araştırılmıştır. Çalışmanın örneklemini, beş farklı fakültenin fizik öğretmenliği programında öğrenim gören 500 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Ölçme aracı olarak, uzmanlarca güvenirliği ve geçerliliği belirlenen mekanik konularından hazırlanan 25 maddelik başarı testi kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde ve aritmetik ortalama değerlerine bakılmıştır. Öğrenim gördüğü programı kendi isteği ile tercih eden adayların fizik (mekanik) dersindeki başarı düzeylerinin, diğer nedenlerle tercih eden adayların başarı düzeylerinden daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Bu nedenle de önce öğretmenlik mesleği çekici hale getirilerek, fizik dersine karşı ilgili ve istekli olan öğrencilerin, fizik öğretmenliği programını tercih etmeleri sağlanmalıdır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessFizikUygulamalıEğitimEğitim AraştırmalarıFizik Öğretmeni Adaylarının Bölümü Tercih Nedenleri ve Mekanik Konularında Akademik Başarı Düzeylerine EtkisiArticle121N/AN/A114121477