Kaya, Kemal2025-05-102025-05-1020212528-95272528-953510.26466/opus.714104https://doi.org/10.26466/opus.714104https://hdl.handle.net/20.500.14720/18764İran, coğrafi konumu, sahip olduğu tarihi, dini, doğal ve kültürel yapısı itibarıyla ileri derecede turizm\rpotansiyeli taşımaktadır. İran, sahip olduğu turistik cazibe merkezleri açısından dünyada 10. sırada\rolmasına rağmen, turizm geliri açısından dünyanın en düşük gelirli ülkeleri arasında yer almaktadır.\rBu kısırdöngüyü kırmanın, turizmdeki hizmet sektörünün kalitesinin dünya standartlarına getirilmesinin,\rturizm kavramının önemini kavratmanın ve bilincini vermenin en etkili yolu eğitimdir. Bunu\rgerçekleştirmenin yolu ise eğitim ortamının önemli araçlarından olan müfredat ve buna bağlı olarak\rhazırlanmış ders kitaplarının bu çerçevede hazırlanmış olması ile mümkündür. Bu çalışmada, İran Eğitim\rBakanlığı tarafından 2018-2019 eğitim öğretim yılında yenilenmiş Sosyal Bilgiler Programı ve\rbuna göre yeniden yazılmış olan sosyal bilgiler yedi ve sekizinci sınıf ders kitaplarında yer alan turizm\rolgusunun kavram, görsel ve etkinlik düzeyinde ne kadar işlendiğini ve kullanıldığını belirlemek amaçlanmıştır.\rAraştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Çalışmada\relde edilen bulgulara göre yedinci sınıf sosyal bilgiler ders kitabında ağırlıklı olmak üzere her iki\rsınıfa ait sosyal bilgiler ders kitaplarında turizm kavramı ile ilgili bilgi ve görsellerin yer aldığını göstermektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOtelcilikKonaklamaSpor Ve TurizmTarihAsya ÇalışmalarıCoğrafyaİran Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Turizm\rkavramıArticle1736N/AN/A30153042