Selçuk, MuzafferKırabalı, Nurşen2025-05-102025-05-102022https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sELqxhTlFGAjsbjOuuiyCDAAFSP_HS6FuwvmuV0eAFxHkIeDfeD5wQSHQBhLLrUqhttps://hdl.handle.net/20.500.14720/24132Bu çalışmanın amacı, Van ilinin İpekyolu İlçesinde Ortaöğretim kurumlarının farklı branşlarında görev yapmakta olan öğretmenlerin fiziksel aktivite durumlarının ne düzeyde olduğunu incelemek amaçlanmıştır. Çalışmamızın evrenini; Van ilinin İpekyolu ilçesinde yaşayan, ortaöğretim kurumlarının farklı branşlarında görev yapmakta olan toplamda 1500 öğretmen oluşturmakta olup, örneklemini ise yine Van ilinin İpekyolu ilçesindeki ortaöğretim kurumlarında 16 farklı branşta görev yapmakta olan 282 kadın, 278 erkek toplamda 560 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi (IPAQ) -kısa form kullanıldı. Katılımcıların demografik bilgileri ve fiziksel aktivite düzeylerinde 'aritmetik ortalama, yüzde frekans standart sapma' analiz teknikleri kullanılmış olup verilerin normallik analizi Shapiro-Wilk test sonuçlarına göre, verilerin normal dağılım gösterdiği ve verilerin analizinde parametrik testler kullanıldı. Grup içi karşılaştırmalar için ikili değişkenlerde İndependent t testi ve ikiden fazla gruplar için One Way (ANOVA) testi kullanıldı. İstatistiksel olarak anlamlı farklılıklar p<0.05 düzeyi ile değerlendirildi. Bulgulara bakıldığında öğretmenlerin fiziksel aktivite düzeylerinde cinsiyet, yaş, medeni durum, branş ve görev sürelerine göre fiziksel aktivite puanlarının daha yüksek olduğu görülmüş olup istatistiksel olarak anlamlı bir sonuç elde edilirken (p<0,05). Öğretmenlerin fiziksel aktivite kategorisi bakımından %21,8'i inaktif, %53,9'u minimal aktif, %24,3'ü çok aktif kategorisinde olduğu tespit edildi. Çalışmamızın sonuçları incelendiğinde Beden Eğitimi ve Spor branşında olan öğretmenlerin aktiflik düzeyinin çok aktif olduğu görülmüş olup Beden Eğitimi ve Spor bölümü dışındaki branşlardan olan öğretmenlerin ise genel olarak minimal aktif olduğu tespit edildi. Fiziksel aktivite düzeyinin kategorisel olarak sınıflandırılmasında ise öğretmenlerin çoğunun aktiflik düzeyi minimal aktif olarak görüldü. Fiziksel aktivitenin önemi üzerinde durularak öğretmenlere Milli Eğitim Bakanlığının onayından geçmiş yetkili kişilerinde izniyle konferanslar, seminerler, sempozyumlar ve birçok hastalığın önlenmesine yönelik fiziksel aktiviteye teşvik edici programlar düzenlenerek öğretmenleri fiziksel aktiviteye yönlendiren çalışmalar yapılabilir.The aim of this study is to examine the level of physical activity of teachers working in different branches of secondary education institutions in İpekyolu District of Van province. The universe of our work; A total of 1500 teachers living in İpekyolu district of Van province and working in different branches of secondary education institutions constitute a total of 1500 teachers, and the sample consists of 282 female and 278 male teachers working in 16 different branches in secondary education institutions in the İpekyolu district of Van province, in total 560 teachers. The International Physical Activity Questionnaire (IPAQ) -short form was used in the study. 'arithmetic mean, percent frequency standard deviation' analysis techniques were used for the demographic information and physical activity levels of the participants. Independent t test for pairwise variables and One Way (ANOVA) test for groups of more than two were used for within-group comparisons. Statistically significant differences were evaluated with p<0.05 level. When the findings were examined, it was seen that the physical activity scores of the teachers were higher in terms of their gender, age, marital status, branch and tenure, and a statistically significant result was obtained (p<0.05). In terms of physical activity category, 21.8% of the teachers were inactive, 53.9% were minimally active, and 24.3% were very active. When the results of our study were examined, it was seen that the activity level of the teachers in the Physical Education and Sports branch was very active, and it was determined that the teachers from the branches other than the Physical Education and Sports department were generally minimally active. In the categorical classification of physical activity level, the activity level of most of the teachers was seen as minimally active. By emphasizing the importance of physical activity, conferences, seminars, symposiums and programs encouraging physical activity for the prevention of many diseases can be organized for teachers with the permission of authorized persons who have been approved by the Ministry of National Education, and studies that direct teachers to physical activity can be carried out.trSporBranş öğretmenleriEgzersizFiziksel aktiviteOrtaöğretim kurumlarıSporÖğretmenlerSportsBranch teachersExercisePhysical activitySecondary education institutionsSportsTeachersInvestigation of Physical Activity Levels of Teachers Working in Different Branches in Secondary Education Institutions (van Province Example)Ortaöğretim Kurumlarında Farklı Branşlarda Görev Yapmakta Olan Öğretmenlerin Fiziksel Aktivite Düzeylerinin İncelenmesi (van İli Örneği)Master Thesis76746037