Orak, SalimErmiş, Ferhat2025-06-302025-06-302008https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=UPP_Zu9isEmWGFXFCBYasfieY310WbtgmPQAn0jfCKkn2C2IXzHzlhcJZ-ZNCkSkhttps://hdl.handle.net/20.500.14720/27636Bu çalışma; kavram çarkının, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin ?kuvvet ve hareket? konusunu öğrenmedeki başarılarına olan etkisini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Bunun için çalışmada, deney ve kontrol gruplu yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırma; Van il merkezinde, 4 farklı ilköğretim okulundaki 12 farklı sınıfta, toplam 372 öğrenci ile yapılmıştır. Kontrol grubundaki öğrenciler (N=189) konuyu, yapılandırmacı müfredatta öngörülen etkinlikler kapsamında öğrenirken, deney grubundaki öğrenciler (N=183), yapılandırmacı öğrenme etkinliklerinin yanında kavram çarkı tekniğini de kullanarak öğrenmeye çalışmışlardır. Öğrencilerin konu ile ilgili bilgileri, Kuvvet ve Hareket Başarı Testi ile ölçülmüştür.Elde edilen veriler, t-testi kullanılarak hesaplanmış ve böylelikle, deney grubundaki öğrencilerin kontrol grubundaki öğrencilere göre daha çok başarılı oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanında, her iki gruptaki öğrencilerin, uygulama öncesinde ve sonrasında fen ve teknoloji dersine karşı tutumlarını belirlemek amacıyla tutum ölçeği uygulanmıştır. Tutum ölçeğinden elde edilen verilere göre; deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin, derse karşı tutumlarının yüksek olduğu ve çalışma öncesinde-sonrasında tutumlarında fazla bir değişimin olmadığı saptanmıştır.This study has been carried out by the aim of determining of effect of roundhouse diagram on the success in learning ?force and motion? unit, at 7 th class at primary school. Therefore, in this study a semi-experimental method has experimental and control groups, is used. The research is made on 372 students in 12 different classroom in 4 different primary school in Van Province. While students at control group (N=189) have learned the unit by activities in the constructivist curriculum, the others (N=183), in the experiment group, have learned the unit by roundhouse diagram in addition to constructivist activities. Force and Motion Unit knowledge of students is measured by using achievement tests.Obtained data are evaluated by using t-test and it resulted that the students in experiment group are more successful than the others. As addition, a attitude scale is carried out to determine the manner of the students in both groups, toward to the Science and Technology class, before and after the application. According to data obtained from attitude scale, it is determined that attitudes toward to the lesson of the students both group is positive and there is no change before and after the application.trEğitim ve ÖğretimEducation and TrainingTeaching of 'force and Motion' Unit by Roundhouse Diagram'Kuvvet ve Hareket' Konusunun Kavram Çarkı ile ÖğretimiMaster Thesis103233966