Dülek, BulutÇiçeksay, Nazlı2025-05-102025-05-102020https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fl0Kw4p1rmMDotyKRdYv1Jk814UTlvpxuXaYNe4NXig5SUeX4zMtEOs47GKeHq5lhttps://hdl.handle.net/20.500.14720/23386Bu araştırmada pazarlama ve ağızdan ağıza pazarlama kavramları literatürdeki bilgiler ışığında tanımlanarak aktarılmış ve bu kavramların işletmeler açısından önemi üzerinde durulmuştur. Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi Van ili özelinde incelenmiştir. Araştırmada tesadüfi örneklem yöntemi kullanılarak ulaşılan 400 kişiye anket uygulanarak elde edilen veriler SPSS 26 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Kullanılan ölçeğin güvenilirliğini ölçmek amacı ile güvenilirlik analizi tanımlayıcı istatistiklerin belirlenmesi amacıyla frekans analizini, iki bağımsız değişkenli analizler için bağımsız t-testi, bağımsız ikiden fazla değişkenli analizler için tek yönlü varyans analizi, gruplar arasındaki farklılıkları belirlemek amacıyla post-hoc testi, ve ağızdan ağıza pazarlama iletişimi ölçeğinde bulunan faktörlerin satın alma kararına etkisinin incelenmesi amacıyla regresyon ve korelasyon analizleri yapılmıştır. Demografik değişkenlerin grupları açısından Ağızdan Ağıza Pazarlama İletişimi Ölçeğindeki faktör ortalamalarında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Ve 'Alıcının Uzmanlığı', 'Kaynağın Uzmanlığı', 'Algılanan Risk' ve 'Bağ Gücü (Kişisel Yakınlık)' faktörlerinin Satın Alma Kararı verilirken etkili bir rol aldığı; ancak 'Demografik Benzerlik' faktörünün Satın Alma Kararını etkilemediği sonucuna varılmıştır.In this research, the concepts of marketing and word of mouth marketing were defined and transferred in the light of the information in the literature, and the importance of these concepts for businesses was emphasized. The Effect of Mouth-to-Mouth Marketing on Purchasing Behaviors was examined in the province of Van. In the study, the data obtained by applying a questionnaire to 400 people who were reached by using random sampling method were analyzed by using SPSS 26 package program. In order to measure the reliability of the scale used, reliability analysis is used to determine the descriptive statistics, frequency analysis, independent t-test for two independent-variable analyzes, one-way analysis of variance for more than two independent-variable analysis, post-hoc test to determine differences between groups, and regression and correlation analyzes were conducted in order to examine the effect of the factors in the word of mouth marketing communication scale on the purchasing decision.Significant differences were found in the factor averages in the Word of Marketing Communication Scale in terms of groups of demographic variables. And 'Receiver's Expertise', 'Sender's Expertise', 'Perceived Risk' and 'Tie Strength' factors play an effective role in making the Purchase Decision; however, it was concluded that the 'Demographic Similarity' factor did not affect the Purchase Decision.trİşletmeAğızdan ağıza iletişimAğızdan ağıza pazarlamaPazarlamaSatınalma davranışıTüketici davranışıVanÖlçeklerBusiness AdministrationWord of mouth communicationWord of mouth marketingMarketingPurchasing behaviorConsumer behaviorVanScalesThe Effect of Word of Mouth Marketing on Consumer Purchasing Behaviors: an Application in VanAğızdan Ağıza Pazarlamanın Tüketici Satın Alma Davranışlarına Etkisi: Van İlinde Bir UygulamaMaster Thesis116642455