İbili, EminSırakaya, MustafaGünbatar, Mustafa Serkan2025-05-102025-05-1020202147-984410.24106/kefdergi.683577https://doi.org/10.24106/kefdergi.683577https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/389010/bilgi-islemsel-dusunme-becerilerinin-incelenmesi-meslek-liseleri-orneklemihttps://hdl.handle.net/20.500.14720/18663Bu araştırmada lise öğrencilerinin Bilgi-işlemsel Düşünme (BİD) becerileri incelenmiş ve BİD becerileri bazıdeğişkenler açısından karşılaştırılmıştır. Araştırmanın örneklemini meslek lisesinde öğrenim gören 591 öğrencioluşturmaktadır. Öğrenciler %51.1’i yüksek, 44.3’ü orta ve %4.6’sı düşük düzeyde BİD becerisine sahiptirler. Araştırmasonuçları BİD becerilerinin cinsiyet, programlama dersi alma, programlama deneyimi ve bilgisayar sahipliği açısındanfarklılaşmadığını göstermiştir. Okul türü ve sınıf düzeyi açısından ise BİD ölçeğinin bazı alt boyutlarına göre farklılaşmavardır. Bu bulgular meslek liselerinde öğrenim gören öğrencilerin ortalama BİD düzeylerini ortaya koyması; okullarınişbirliği ve eleştirel düşünme becerileri üzerindeki etkisini; BİD becerilerinin sınıf seviyesine bağlı olarakfarklılaşabileceğini göstermesi açısından önem arz etmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBilgisayar BilimleriYazılım MühendisliğiEğitimEğitim AraştırmalarıBilgi-işlemsel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi: Meslek Liseleri ÖrneklemiArticle282N/AN/A10671078389010