Cepni, SalihBakırcı, Hasan2025-05-102025-05-1020161300-28992149-9683https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/248856/the-influence-of-the-common-knowledge-construction-model-on-middle-school-sixth-grade-students-critical-thinking-skills-a-case-of-light-and-sound-unithttps://hdl.handle.net/20.500.14720/2527Bu çalışmanın amacı; Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli (OBYM)'nin altıncı sınıföğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerine etkisini incelemek, öğrencilerin eleştireldüşünme becerileri ile akademik başarıları ve eleştirel düşünme becerileri ilekavramsal anlama düzeyleri arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktır. Bu çalışmada yarıdeneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Trabzon ilmerkezinde bulunan bir ortaokul'un altıncı sınıfında öğrenim gören, kontrol ve deneygrubundan 38'er öğrenci olmak üzere toplam 76 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, Işıkve Ses Ünitesi Eleştirel Düşünme Testi (IESDT), Işık ve Ses Ünitesi Başarı Testi (ISBAT)ve Işık ve Ses Ünitesi Kavramsal Anlama Testi (ISKAT) ile toplanmıştır. Verilerinanalizinde parametrik olmayan Mann Whitney U-Testi ile Wilcoxon İşaretli SıralarTesti kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin eleştirel düşünme test puanları ile başarı testive kavramsal anlama testi arasında ilişkiyi ortaya çıkarmak için Pearson KorelasyonKatsayısından faydalanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, OBYM'ye dayalı fenöğretiminin altıncı sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme becerileri üzerinde etkiliolduğu sonucuna varılmıştır. Diğer taraftan öğrencilerin eleştirel düşünme puanı ilekavramsal anlama puanı ve eleştirel düşünme beceri puanı ile başarı testi puanlarıarasında yüksek düzeyde bir korelasyon olduğu sonucuna varılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıThe Influence of the Common Knowledge Construction Model on Middle School Sixth Grade Students' Critical Thinking Skills: a Case of Light and Sound UnitArticle173N/AN/A185202248856