İlhan, Aynur Tunç2025-05-102025-05-1020082148-9947https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/98178/vanda-aile-bosanma-ve-egitimhttps://hdl.handle.net/20.500.14720/1947Araştırmamızda bireyleri, bireyler arası ilişkileri, toplumsal yapıyı ve değerler sistemini etkilemesi bakımından önem taşıyan boşanma olgusu (sebepler ve sonuçlar) ve boşanan çiftlerin eğitim durumu ele alınmıştır. Araştırma Van Aile mahkemesinin kurulmasından itibaren bir yıllık süre içindeki (2006) boşanma talebiyle açılan 196 boşanma davasının incelenmesiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma bilimsel araştırma yöntemiyle yapılmıştır. Van'da aile kurumunun boşanma sonuçları doğrultusunda tespit edilen sorunları şunlardır: Boşanmaların en az yaşandığı altı il içinde bulunan Van ilinde de boşanmalar artmaktadır. Boşanma sebepleri geleneksel ve modern her iki yaşam şeklinden kaynaklanmaktadır. Evliliklerin azalmaması evlilik ve aile biriminin önemini koruduğunu göstermektedir. Aile bir taraftan sevgi, bağlılık gibi geleneksel değerlerin korunmaya çalışıldığı, diğer taraftan hem modern ve tüketici hayatın hem de geleneklerin getirdiği sorunların sürekli üretildiği ve çözümlenmeye çalışıldığı bir merkez olma özelliğini korumaktadır. Boşanma ve eğitim konusu ele alındığında formel eğitimin mutlu evliliklerin şartı olduğu savunulamamaktadır. Van'da boşanan tarafların yaklaşık yüzde yirmi beşi yüksek öğrenim düzeyinde, yüzde yirmiye yakın kısmı ise lise mezunu düzeyindedir. Ortaya çıkan bu sonuç evlilikte kültür ve amaç birliğinin eğitimden daha fazla önem taşıdığı olasılığını akla getirmektedir. Bununla birlikte kadının eğitim düzeyinin yükselmesi ve çalışma hayatına atılması aile içi konumunda ve boşanmalarda, kadını güçlendirmekte, beklenti düzeyini artırarak haklarını arama yeteneğini geliştirmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyolojiKentsel ÇalışmalarAile ÇalışmalarıVan'da Aile, Boşanma ve EğitimArticle112N/AN/A11515098178