Ayvacı, Hakan ŞevkiCepni, SalihBakırcı, Hasan2025-05-102025-05-1020151305-2020https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/215414/ortak-bilgi-yapilandirma-modeli-hakkinda-fen-bilimleri-ogretmenlerinin-goruslerihttps://hdl.handle.net/20.500.14720/2441Bu çalışmanın amacı; Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli (OBYM) hakkında Fen Bilimleri öğretmenlerinin düşünceleri ortaya çıkarmaktır. Çalışmada, nitel araştırma tekniklerinden yarı yapılandırılmış mülakat tekniği kullanılmıştır.Çalışmanın katılımcılarını, Trabzon il Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde görev yapan 15 Fen Bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış mülakat kullanılmıştır. Verilerin analizinde, betimsel ve içerik analize başvurulmuştur. Çalışmanın sonuçları incelendiğinde; Fen Bilimleri öğretmenlerinin OBYM'nin uygulanabilirliğini 5E öğretim modeli ile kıyaslayarak açıkladıkları görülmüştür. Fen Bilimleri öğretmenleri OBYM'nin birinci aşaması olan \"Keşfetme ve Sınıflandırma\" aşamasının fazla zaman almasının model için bir sınırlılık oluşturduğunu belirtmişlerdir. OBYM'nin ikinci aşaması olan \"Yapılandırma ve Müzakere Etmeden\" sonra; öğrencilerin ulaştığı bilgilerin sınıf ortamında paylaşılacağı, eksik ve yanlış bilgilerin düzeltileceği, öğretmen ve öğrencilerin aktif olacağı \"Ortak Bilgiye Ulaşma\" adıyla sürece bir aşamanın eklenmesi gerekmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBiyolojiEğitimEğitim AraştırmalarıOrtak Bilgi Yapılandırma Modeli Hakkında Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Görüşleri*Article121N/AN/A97127215414