Çınar, Esin İnanKara, KazımÇavuş, Hayati2025-06-302025-06-302006https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=-L8ilcwn9ZRRc_YMKxXW1rE7uMqbsKVt16Kw71FelLcf9Y3vtjfMT0-PrrVYYORYhttps://hdl.handle.net/20.500.14720/26865ÖZETTÜRKİYE'DE MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ÖĞRETMENLERİN EĞİTİMORTAMLARINDA BİLGİSAYAR VE MATEMATİK PROGRAMLARINDANYARARLANMA DÜZEYLERİÇAVUŞ, HayatiDoktora Tezi, Matematik Anabilim DalıTez Danışmanı : Yrd.Doç.Dr. Esin İnan ÇINARKasım 2006, 138 sayfaBu çalışmada, özellikle matematik öğretmenlerinin eğitim ortamlarındabilgisayar ve matematik programlarından yararlanma düzeyleri ile ilgili bir alanaraştırması yapılmıştır. Bu araştırmada kullanılmak üzere kullanılan anket tümTürkiye'yi temsil edecek şekilde 24 ilde görev yapan matematik öğretmenlerineuygulanmıştır. Elde edilen anketlerdeki cevaplar doğrultusunda yapılan çokdeğişkenli istatistiksel analiz yöntemlerinden olan Faktör Analizi sonuçlarıdoğrultusunda sonuca varılarak çalışma tamamlanmıştır. Ayrıca Faktör Analizinedâhil edilmeyen anketin (araştırmanın) diğer soruları ile ilgili de istatistiksel sonuçlarve bunların yorumları da verilmiştir.Matematik Öğretmenleri'nin bilgisayarı ve matematik programlarını çeşitlisebeplerden dolayı çok verimli olarak kullanmadıkları tespit edilmiştir.Anahtar kelimeler: Bilgisayar destekli öğretim, Faktör analizi, Matematik.iABSTRACTMATHEMATICS TEACHERS? USAGE LEVELS OF THE COMPUTER ANDMATHEMATICS PROGRAMS AT THE EDUCATIONAL CONTEXTS INTURKEYÇAVUŞ, HayatiPhd. Applied Mathematics ScienceSupervisor: Assist.Prof.Dr. Esin İnan ÇINARNovember 2006, 138 pagesIn this study, a survey was undertaken to identify particularly mathematicsteachers? usage levels of the computer and mathematics programs at the educationalcontexts in Turkey. The sample of the survey was chosen to represent the wholeTurkey and the questionnare used in this survey was applied to the mathematicsteachers who have been actually teaching in 24 cities in Turkey. The answers to thequestionnaires were analysed by using factor analysis which is one of themultivariate statistical analysis and the study has come to a successful end. Besidesthis, a descriptive analysis was done for the questions which were not involved in thefactor analysis.It was seen that becasue of some reasons the mathematics teachers don notuse the computer and mathematics programs efficiently.Key words: Computer aided education, Factor analysis, Mathematics.iiitrEğitim ve ÖğretimMatematikEducation and TrainingMathematicsMathematics Teachers' Usage Level of the Computer and Mathematics Programs at the Educational Contexts in TurkeyTürkiye'de Matematik Öğretiminde Öğretmenlerin Eğitim Ortamlarında Bilgisayar ve Matematik Programlarından Yararlanma DüzeyleriDoctoral Thesis130183540