Şeremet, Mehmet2025-05-102025-05-1020161308-91961308-7363https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/250342/yuksekogretimde-ogrenme-deneyiminin-ogrenci-goruslerine-gore-degerlendirilmesi-cografya-egitimi-ornegihttps://hdl.handle.net/20.500.14720/2530Son yıllarda yükseköğretimdeki hem araştırma hem de eğitim-öğretim süreçlerine yönelik kalite beklentisinin artması nedeniyle öğrenme deneyimlerine yönelik araştırmalarda batılı ülkelerde yoğun bir artış olduğu görülmektedir. Özellikle üniversitelerde Coğrafya eğitimi alan bireylerin öğrenme stillerine yönelik araştırmaların hem ulusal hem de uluslararası çalışmalara konu olduğu dikkat çekmektedir. Buna rağmen, öğrencilerin öğrenme stilleri ile deneyimleri arasındaki ilişkinin görece zayıf bir düzeyde ele alındığı fark edilmektedir. Bu araştırma, öğrencilerin Coğrafya eğitimindeki öğrenme deneyimlerine yönelik literatürdeki mevcut araştırmaları da referans alarak eleştirel bir değerlendirme yapmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Coğrafya programında eğitim gören 346 öğrenciye yönelik bir anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın ortaya koyduğu temel bulgu öğrenme stilleri ile öğrencilerin deneyim beklentilerinin karşılanması noktasında bir uyumsuzluk olduğudur. Buna ek olarak, baskın öğrenme özelliği olan 'Özümseme' stilini benimseyen öğrencilerin ise, sayıları az da olsa, kendilerine öğretim elemanları tarafından sunulan eğitim öğretim ve değerlendirme yaklaşımlarıyla beklentilerinin karşılandığını ifade edilmektedir. Araştırma, literatürdeki öğrenme stili ile ilgili çalışmaların sonuçları ve mevcut araştırmanın bulgularını eleştirel bir karşılaştırma çerçevesinde ele alan bir tartışma bölümü ile sona ermektedirtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıCoğrafyaYükseköğretim’de Öğrenme Deneyiminin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi: Coğrafya Eğitimi ÖrneğiArticle024N/AN/A10951120250342