Tuysuz, MustafaBoynukara, ZeynalDeniz, Aslı Nur2025-05-102025-05-1020201305-202010.33711/yyuefd.808779https://doi.org/10.33711/yyuefd.808779https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/421610/fen-bilimleri-ogretmenlerinin-fetemm-ile-ilgili-goruslerinin-incelenmesihttps://hdl.handle.net/20.500.14720/18467Araştırmanın amacı fen bilgisi öğretmenlerinin FeTeMM eğitimi hakkındaki bilgi ve görüşlerinin araştırılması olarak belirlenmiştir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojideseni ile gerçekleştirilmiştir. AraştırmanınörnekleminiVan İliMerkez ilçelerinde (Tuşba, İpekyolu ve Edremit) görev yapan 50 gönüllüFen Bilimleri öğretmeni oluşturmuştur.Araştırmada veriler, açık uçlu anket, yarı yapılandırılmış görüşme ve gözlem tekniği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizi nitel analiz yöntemlerinden içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonrasında bulgular kendilerine ait kategoriler altında kodlanarak belirtilmiştir. Çalışma sonucunda Fen Bilimleri öğretmenlerinin FeTeMM ile ilgili yeterli alan bilgisine sahip olmadıkları belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerinFeTeMM eğitimini sınıf ortamlarında uygulamada zorluklar yaşadıklarıgözlenmiştir. FeTeMM eğitiminde öğretim yöntem/stratejileri kullanmada ve öğrencilerin değerlendirilmesinde Fen Bilimleri öğretmenlerinin çoğunun yeterli olmadıkları bulunmuştur. Çalışma ile ilgili öneriler tartışılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıFen Bilimleri Öğretmenlerinin Fetemm ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi*Article171N/AN/A12041241421610