Kayan, Mehmet FatihKozikoğlu, İshak2025-05-102025-05-1020182147-984410.24106/kefdergi.2206https://doi.org/10.24106/kefdergi.2206https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/323698/akademisyenlerin-bakis-acisiyla-egitim-fakultelerindeki-degisim-ogrenci-profili-taban-puan-uygulamasi-ve-ogrenci-secimihttps://hdl.handle.net/20.500.14720/3693Bu çalışmanın amacı; eğitim fakültelerindeki akademisyenlerin son yıllardaeğitim fakültelerindeki öğrenci profilindeki değişim, eğitim fakültelerinegetirilen taban puan uygulaması ve eğitim fakültelerine öğrenci seçimine ilişkingörüşlerini belirlemektir. Bu araştırma, 30 akademisyenle gerçekleştirilmiştir.Araştırma verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formuyla elde edilmiştir. Verilerinanalizinde, betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda,akademisyenlerin son yıllarda eğitim fakültesi öğrencilerinin özellikle nitelikolarak kalitesinin daha düşük olduğunu belirttikleri; eğitim fakülteleri içinuygulanmaya başlanan taban puan uygulamasının faydalı olduğunu düşündükleri;eğitim fakültesine öğrenci seçilirken LYS’nin yeterli olmadığını, bunun yanı sıraöğrencilerin kişilik özelliklerinin, duyuşsal ve fiziki özelliklerinin de ölçülmesigerektiğini belirttikleri ortaya çıkmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıAkademisyenlerin Bakış Açısıyla Eğitim Fakültelerindeki Değişim: Öğrenci Profili, Taban Puan Uygulaması ve Öğrenci SeçimiArticle266N/AN/A18631873323698