Tarhan, NilayArslan, MirayŞar, Sevgi2025-05-102025-05-1020201309-761X1309-800410.31020/mutftd.612203https://doi.org/10.31020/mutftd.612203https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/399607/yardimci-eczacilik-uygulamasinin-eczacilik-fakultesi-ogrencileri-perspektifinden-gzft-analizi-ile-degerlendirilmesi-odak-grup-calismasihttps://hdl.handle.net/20.500.14720/18698Amaç: Bu çalışmada ülkemizde 6308 sayılı Kanun ile yürürlüğe giren ve oldukça tartışılan, eczacıların eczane açmadan önce bir yıleczacı mesul müdürün yanında serbest eczanede ya da hastane eczanesinde çalışma zorunluluğu getiren yardımcı eczacılıkuygulaması ele alınmıştır. Çalışmada eczacılık öğrencileri perspektifinden bu uygulama hakkındaki görüşler bilimsel olarakdeğerlendirilmiş olup güçlü ve zayıf yanlar, fırsat ve tehditler (GZFT) belirlenerek eczacılık hizmetlerinin daha verimli olmasına katkısağlanması amaçlanmıştır.Yöntem: Bu çalışma kapsamında Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eczacılık Fakültesi 5. Sınıfında okumakta olan öğrenciler ile bir odakgrup görüşmesi yapılmıştır. Odak grup görüşmesine 11 öğrenci katılmış olup, görüşme yaklaşık bir saat sürmüştür. Görüşmedeöğrencilere yarı yapılandırılmış sorular yöneltilerek öğrencilerin uygulama hakkındaki düşünceleri GZFT analizi çerçevesindedeğerlendirilmiştir.Bulgular: Görüşme kayıtlarının çözümlenmesinin ardından öğrenci görüşleri doğrultusunda uygulamanın güçlü ve zayıf yönleri ilefırsat ve tehditleri belirlenmiştir. Odak grup görüşmesinden elde edilen veriler sonucunda uygulamanın güçlü yanının öğrencileredeneyim kazandırması olduğu tespit edilmiştir. En zayıf yanlarının ise uygulamaya katılan eczane sayılarındaki yetersizlik vedenetimlerdeki eksiklikler olarak belirlenmiştir.Sonuç: Bu çalışmadan elde edilen sonuçların, gelecekte yardımcı eczacılık uygulaması ile ilgili yapılacak düzenlemeler için bir kaynak oluşturacağı düşünülmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessFarmakoloji Ve EczacılıkYardımcı Eczacılık Uygulamasının, Eczacılık Fakültesi Öğrencileri Perspektifinden Gzft Analizi ile Değerlendirilmesi: Odak Grup ÇalışmasıArticle101N/AN/A7076399607