Eriş, FatihHaykır, Furkan2025-05-102025-05-102024https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=LY6e5xGA7WWUpEdrBmEPLkuSY2og6CYAHIkVU7RFmCxF_Pn-VCD-SwGxZ1JCOZX-https://hdl.handle.net/20.500.14720/24606Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu'ndaki aktivitelere aktif olarak katılan öğrencilerin dijital oyun bağımlılıklarının incelenmesinin amaçlandığı bu çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli tercih edilmiştir.Çalışmanın evrenini ülkemizde Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu'nda eğitim görmekte olan üniversite öğrencileri oluştururken; örneklemi ise 2023-2024 eğitim öğretim yılında Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu'nda eğittim görmekte olan 250 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır.Çalışmada veri toplama aracı olarak demografik bilgi formunun yanı sıra 'Dijital Oyun Oynama Tutumu Ölçeği' ve 'Sağlıklı Beslenmeye İlişkin Tutum Davranışları' ölçekleri kullanılmıştır.Verilerin analizinde betimsel istatistik analizleri, bağımsız örneklemler için t testi ve korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre araştırmanın katılımcıları çoğunlukla erkek; 18-24 yaş aralığında; 70-79 kilo ağırlıklarında ve aktif spor yapmayan bireylerden oluşmaktadır. AyrıcaDijital Oyun Oynama Tutumu Ölçeği için verilen yanıtların ortalamasının 3,230±0,509 olduğu; dolayısıyla katılımcıların dijital oyun oynama düzeylerinin ortalamanın üzerinde olduğu belirlenmiştir.Sağlıklı Beslenmeye İlişkin Tutum Davranışları ölçeğinde katılımcı ortalamalarının 62,096±0,727 olduğu ve bu bağlamda puan ortalamanın üzerinde olduğu belirlenmiştir. Katılımcıların dijital oyun oynama düzeylerinin aktif spor yapma durumlarına göre anlamlı şekilde farklılaşmadığı ve son olarak katılımcıların sağlıklı beslenmeye ilişkin tutum ve davranışları ile dijital oyun oynama düzeyleri arasında istatiksel olarak anlamlı, pozitif yönlü ve kuvvetli olmayan bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Çalışmada elde edilen sonuçların; Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin Dijital oyun bağımlılığı ile Sağlıklı Beslenmeye İlişkin Tutum konusunda sonraki yapılacak olan çalışmalara ön ayak olacağına ve literatüre katkı sunacağı düşünülmektedir.In this study, which aims to examine the digital game addictions of students who actively participate in activities at Van Yüzüncü Yıl University, School of Physical Education and Sports, the survey model, one of the quantitative research methods, was preferred. The population of the study consists of university students studying at the School of Physical Education and Sports in our country; The sample consists of 250 university students who are studying at Van Yüzüncü Yıl University School of Physical Education and Sports in the 2023-2024 academic year. In addition to the demographic information form, the 'Digital Game Playing Attitude Scale' and 'Attitude Behaviors Regarding Healthy Nutrition' scales were used as data collection tools in the study. Descriptive statistical analyses, t-test for independent samples and correlation analysis were used to analyze the data. According to the results, the participants of the study were mostly male; Between the ages of 18-24; It consists of individuals who weigh 70-79 kilos and do not do active sports. In addition, the average of the answers given for the Digital Gaming Attitude Scale was 3.230±0.509; Therefore, it was determined that the digital game playing levels of the participants were above average. It was determined that the participant average in the Attitude Behaviors Regarding Healthy Nutrition scale was 62.096±0.727 and in this context, the score was above the average. It was determined that the participants' digital game playing levels did not differ significantly according to their active sports activities and finally, there was a statistically significant, positive and not strong relationship between the participants' attitudes and behaviors regarding healthy nutrition and their digital game playing levels. The results obtained in the study; It is thought that the students of the School of Physical Education and Sports will pioneer future studies on digital game addiction and Attitudes Towards Healthy Nutrition and contribute to the literature.trSporSportsExamining the Relationship Between the Attitudes Towards Healthy Nutrition and Digital Game Playing Attitude Levels of School of Physical Education and Sports StudentsBeden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Sağlıklı Beslenmeye İlişkin Tutum ile Dijital Oyun Oynama Tutum Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesiMaster Thesis52900613