Taskın, NecdetKardeş, Servet2025-05-102025-05-1020201301-9058https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/372058/okul-oncesi-ogretmen-adaylarinin-ozel-gereksinimli-cocuklara-yonelik-algilarihttps://hdl.handle.net/20.500.14720/9231Bu araştırmada erken çocukluk yıllarında eğitim verecek okul öncesi öğretmen adaylarının özel gereksinimli çocuklara yönelik algıları araştırılmıştır. Çalışma grubunu bir devlet üniversitesinde eğitim alan okul öncesi eğitim öğretmenliği bölümünde okuyan 200 okul öncesi öğretmen adayıoluşturmaktadır. Betimsel tarama modeli olarak desenlenen bu araştırmada nitel veri toplama yöntemine başvurulmuştur. Araştırma için araştırmacı tarafından uzman görüşleri doğrultusunda yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Görüşme formundan elde edilen veriler içerik analiziyöntemiyleanalizedilmiştir.Araştırmanınsonucundaöğretmenadaylarınınözelgereksinimli bireylere yönelik yardıma muhtaç, engelli, yetersiz gibi olumsuz çağrışımlara daha fazla yer verdikleri, aldıkları özel eğitim dersinin bilgi ve farkındalıklarını arttırdığı için faydalıolduğunudüşündüklerisonucunaulaşılmıştır.Sınıfındaözelgereksinimliçocukolmasınıistemeyen öğretmen adayları ise kendilerini özel gereksinimli çocukların eğitiminde yetkin bulmadıkları ve bunun için yeterince vakitleri olmayacağını ifade etmişlerdir. Öneri olarak özel eğitim derslerinin sayısının arttırılması önerilebilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıEğitimÖzelOkul Öncesi Öğretmen Adaylarının Özel Gereksinimli Çocuklara Yönelik AlgılarıArticle401N/AN/A5173372058