Özden, ZeynepÇörtü, FigenAkman, BerrinTaskın, Necdet2025-05-102025-05-1020101305-3515https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/104242/okul-oncesi-ogretmenlerinde-tukenmislik-uzerine-bir-calismahttps://hdl.handle.net/20.500.14720/2174Okul öncesi eğitim kurumlarında çalısan öğretmenlerin tükenmislik düzeylerinin incelendiği bu arastırmada; öğretmenlerin tükenmislik düzeylerinin cinsiyet, medeni durum, öğretmenliği kendileri için uygun bir is olarak görüp görmeme, simdiye kadar görev yapılan okul sayısı, çalısma saatleri, görev yapılan bölge değiskenlerine göre farklılık gösterip göstermediğinin incelenmesi amaçlanmıstır. Arastırmanın çalısma grubunu Türkiye’nin değisik illerinde görev yapan 395 okul öncesi öğretmeni olusturmustur. Arastırmada veri toplama aracı olarak “Kisisel Bilgi Formu” ve “Maslach Tükenmislik Ölçeği” kullanılmıstır. Verilerin analizinde yüzde, frekans, t-testi, ki-kare ve Pearson Korelasyon testi kullanılmıstır. Arastırma sonucunda bazı değiskenlere bağlı olarak, öğretmenlerin duygusal tükenme, duyarsızlasma ve kisisel basarı boyutlarında değisen ağırlıklarla tükenmislik yasadıkları bulunmustur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıOkul Öncesi Öğretmenlerinde Tükenmişlik Üzerine Bir ÇalışmaArticle92N/AN/A807815104242