Deger, DoğanAltun, Yener2025-05-102025-05-1020241309-46022587-010610.53092/duiibfd.1335268https://doi.org/10.53092/duiibfd.1335268https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1239885/cagri-merkezi-sektorunde-takim-lideri-davranislarinin-musteri-danismani-motivasyonu-uzerindeki-etkisihttps://hdl.handle.net/20.500.14720/20078Küreselleşen dünya, işletmelerin devamlılıklarını sağlayabilmeleri için hem yapısal, hem örgütsel, hem de yönetimsel anlamda kendilerini geliştirip rekabet ortamında bu değişimler sayesinde tutunabilme zorunluluğuna yönlendirmiştir. İşletmelerin rekabet ortamında devamlılıklarını sağlayabilmeleri için gerekli olan bir diğer önemli nokta da hitap ettikleri kitle olan müşterilerle olan diyaloglarını, onların memnuiyetini maksimize etmelerinden geçer. Müşteri danışmanları (MD), işletmelerin hedef kitlesi olan müşterilerle birebir iletişime geçip işletmelerin müşterilerle olan diyaloglarını sağlayan bireyler olduklarından, müşteri danışmalarının müşterilerle olan iletişimdeki performansları büyük önem arz etmektedir. MD’lerin verimli çalışmaları müşteriyle olan iletişimlerini önemli derecede etkilediğinden, MD’lerin motivasyonlarının sağlanması da o derece önemlidir. Araştırmamızın amacı, çağrı merkezinde çalışan MD’lerin motivasyonları ile takım liderlerinin davranışları arasındaki ilişkiyi istatistiksel analizlere dayalı olarak incelemektir. Bu çalışmada, takım liderlerinin davranışlarını ve MD’lerin motivasyonlarının düzeylerini ölçmek için teorik bilgilerden de faydalanılmıştır. Bu doğrultuda takım liderinin davranışları ile çalışanların motivasyonu arasındaki ilişki incelenmiş ve elde edilen bulgular yorumlanmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİşletmeHalkla İlişkilerHemşirelikPsikolojiÇağrı Merkezi Sektöründe Takım Lideri Davranışlarının Müşteri Danışmanı Motivasyonu Üzerindeki EtkisiArticle1427N/AN/A55771239885