Önal, ErhanKıpçak, EmrullahÇavdar, Ertuğrul2025-05-102025-05-1020192564-69311025287/ohuiibf.354738https://doi.org/1025287/ohuiibf.354738https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/344031/sosyal-hizmetlerde-kalite-van-ili-uygulamasihttps://hdl.handle.net/20.500.14720/18334Sosyal ve kültürel değişimlerin yanı sıra günümüz ekonomik koşullarında rekabet ortamının giderek artmasıişletmelerin kaliteye verdikleri önem düzeyinin artmasına neden olmuştur. Kâr amacı güden işletmelerde kaliteen önemli rekabet aracı olarak görülürken kâr amacı gütmeyen işletmelerde kalite örgütün inisiyatifinekalmıştır. Van ili çevresinde gerçekleştirilen bu çalışmada kâr amacı gütmeyen bir anlayışla hizmet verensosyal yardım kurumlarının hizmet kaliteleri değerlendirilmiştir. Hizmet kalitesinin değerlendirilmesindeServqual ölçeğinin beş boyutunun yanı sıra bilgilendirme boyutu da dikkate alınmıştır. Yapılan analizlerdesosyal yardım hizmetlerine ilişkin kalite düzeyinin başta bilgilendirme olmak üzere tüm kalite boyutlarıaçısından yeterince iyi olmadığı görülmüştür. Değerlendirmeye göre en kaliteli sosyal yardım hizmeti sağlayankurumlar sırasıyla; vakıflar, dernekler, belediyeler, sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakıfları ve diğeryardım kuruluşları olmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyal ÇalışmaSağlık Politikaları Ve HizmetleriSosyal Hizmetlerde Kalite: Van İli UygulamasıArticle121N/AN/A1528344031