Sak, RamazanTaskın, NecdetŞahin-sak, İkbal TubaŞendil, Çağla Öneren2025-05-102025-05-1020201300-12722667-487410.33308/26674874.2020341161https://doi.org/10.33308/26674874.2020341161https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/375208/egitim-paydaslarinin-okul-oncesi-egitimin-zorunlu-olmasina-iliskin-goruslerihttps://hdl.handle.net/20.500.14720/18620Bu nitel çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmen, veli ve yöneticilerinin Türkiye’de okul öncesi eğitimin zorunlu olmasına ilişkin görüşlerini incelemektir. Çalışmaya, çeşitli okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan 25 öğretmen, 15 yönetici ve çocuklarıbu okullara devam eden 14veli katılmıştır. Verisiyarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanan ve kelime tekrarı ile kesme-sınıflandırma teknikleri kullanılarak analiz edilen çalışmanın sonundabeş ana temaya ulaşılmıştır. Bunlar, okul öncesi eğitimin (1) zorunlu olup olmaması, (2) zorunlu olma yaşı, (3) zorunlu olmasının çocuklar açısından değerlendirilmesi, (4) zorunlu olmasının aileler açısından değerlendirilmesi ve (5) zorunlu olmasının okulöncesi öğretmenleri açısından değerlendirilmesidir. Çalışmanın bulguları, katılımcıların büyük çoğunluğunun (n=50) okul öncesi eğitimin zorunlu olması gerektiğini,yaklaşık yarısının (n=29) ise zorunlu okul öncesi eğitim yaşının 48 ay olması gerektiğini düşündüklerini göstermiştir. Ayrıca okul öncesi eğitimin zorunlu olmasının, çocuklar, veliler ve okul öncesi öğretmenleri açısından birtakım olumlu ve olumsuz yönleri olacağı, bütün katılımcılar tarafından farklı şekillerde dile getirilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıEğitimÖzelEğitim Paydaşlarının Okul Öncesi Eğitimin Zorunlu Olmasına İlişkin GörüşleriArticle341N/AN/A5878375208