Parin, SuvatGür, Hüseyin2025-06-302025-06-302014https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sY7m19PfcL6F1NUw-cr80Kl7U8OVB-HNUgJ3wu1rEPu9wj4OkXc0UVCtWlKAa10khttps://hdl.handle.net/20.500.14720/27498Haber, soyut bir boyuta, sübjektif bir yapıya sahiptir. Haber bir olayın kendisi değil, olaydan sonra ortaya çıkan kavrama, olayın yeniden düzenlenmesidir. Haberin hedef kitleye ulaştırılmasında üzerinde durulması gereken en önemli husus objektifliktir. Medyanın kamuoyu oluşturma işlevi, farklı amaçlarla kullanılabilmekte ve kullandığı amaca göre farklı sonuç verebilmektedir. Medyanın temel görevi, kitle iletişim araçlarından elde edilen bilgilerle insanları bilgilendirmektir. Medya araçlarının etkileri konusunda yapılan araştırmalar yeni kanaatler oluşturmak ve mevcut yerleşik kanaatleri, pekiştirici etkisi olduğu sonucunu ortaya koymaktadır. Kişiler, aldıkları bilginin yorumlanması bakımından diğer kişilerin değerlendirmelerinden de etkilenmektedir. Medyanın, olanları değil de olmasını istediklerini olmuş gibi göstermesi yanlış algılamalara da neden olabilmektedir. Anahtar Kelimeler: Medya, haber, basın, kamuoyu, manipülasyon,algı, doğu anadolu, güneydoğu anadolu,News has a abstract, subjective struture. News refers to the concept of recreating an event after it has happened, not in real time. The most important element of news broadcating to target audience can be identified by its objectivity. Media's aim to create public opinion can be used for different purposes and these different intentions determine different outcomes. Media's main responsibility is to enlighten public by using mass media tools. The researches on the effectiveness of mass media present convincing positive results and confirm their results with previous studies. Pupil can effect others with their interpretation of the information they have gathered from mass media tools. Therefore wrongful use of mass media tools such as presenting information that is not true can be deceiving for public opinion. Keywords: Media, news, press, public, opinioni, manipulation, perception, eastern anatolia, southern eastern anatolia,trSosyolojiAlgıBasınDoğu Anadolu BölgesiGazetelerGüneydoğu Anadolu BölgesiHaberlerKamuoyu OluşturmaManipülasyonMedyaYazılı BasınSociologyPerceptionPressEastern Anatolia RegionNewspapersSoutheastern Anatolia RegionNewsPublic Opinion FormingManipulationMediaWritten PressPerception of Eastern and Southeastern Anatolia in National Written Media: a Sociological AnalysisUlusal Yazılı Medyada Doğu ve Güneydoğu Anadolu Algısı: Sosyolojik Bir ÇözümlemeMaster Thesis400381345