Gözütok, ŞakirÖzdemir, Recep2025-06-302025-06-302010https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=NtBAevXNhYaNqJFoAcdBdkGhxTy-xh2Azn1zQOu--Y4v1IZ8shQkJce4RGMpZrgohttps://hdl.handle.net/20.500.14720/26755Bu çalışma da, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi derslerinde aktif öğrenme yönteminin nasıl kullanılabileceği konusu teorik olarak incelenmiştir.İlköğretim Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi derslerinin konularını incelediğimizde somut konuların yanında ağırlıklı olarak soyut konuların daha fazla olduğunu görmekteyiz. Soyut konuların öğrenciler tarafından anlaşılması ve davranışlara dönüştürülmesi oldukça zordur. Aktif öğrenme yöntemlerini kullanarak işlenecek derslerde bu zorlukların kısmen de olsa aşılacağını düşünüyoruz.Bu çalışma üç bölümden oluşmuştur. Birinci bölümde öğrenme, öğretme ve öğretim kavramları incelenmiş, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi derslerinde kullanılan bazı yöntemlerden bahsedilmiştir. İkinci bölümde aktif öğrenme yöntemi hakkında bilgiler verilmiştir. Üçüncü bölümde ise aktif öğrenme de kullanılan bazı taktik ve tekniklerin Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi derslerinde nasıl kullanılabileceği konusunda bilgiler verilmiştir.Aktif öğrenme yöntemleri kullanılarak işlenecek derslerin daha zevkli, daha eğlenceli, daha iyi anlaşılan, daha çok ilgi duyulan, daha çok sevilen dersler olacağı düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Aktif Öğrenme, öğretme, öğretim, metot, taktik, teknik, yöntemThis thesis studies how to apply the active learning methods to Religion culture and Moral Knowledge lessons.When we analyze the curriculum of Religion Culture and Moral Knowledge lessons, the curriculum consists of more abstract subjects than concrete subjects. It is difficult for students to understand,internalize these abstract subjects and behave appropriate to these subjects. Using active learning methods would partially minimize these difficulties.This thesis consists of three chapters. In the first chapter,learning,teaching and instruction concepts and some examples used in Religion Culture and Moral Knowledge lessons are discussed. In the second chapter, information on active learning method is given. In the third chapter,the usage of some methods and techniques of active learning method in Religion Culture and Moral Knowledge lessons are discussed.It is claimed that using active learning methods makes lessons more amusing and entertaining and interesting. By using these methods the lessons would be more clear and students like such lessons.Key words: Active Learning, Teaching, Instuction, Method, Technique, StrategytrEğitim ve ÖğretimAhlak BilgisiAktif ÖğrenmeDers ProgramlarıÖğrenmeÖğrenme YöntemleriÖğretim YöntemleriIlköğretimEducation and TrainingMoral KnowledgeActive LearningCurriculumLearningLearning MethodsTeaching MethodsPrimary EducationApplied Active Learning Method in Religion Culture and Moral KnowledgeAktif Öğrenme Yönteminin İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinde UygulanmasıMaster Thesis108257341