Sarı, EsraAvcı, Dilek Kuşaslan2025-05-102025-05-1020181300-26942587-035110.5505/vtd.2018.65807https://doi.org/10.5505/vtd.2018.65807https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/321870/universite-ogrencilerinde-dismenoreye-yaklasim-ve-dismenorenin-sosyal-yasam-ve-okul-performansina-etkisihttps://hdl.handle.net/20.500.14720/3678Amaç: Bu çalışma Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi VanSağlık Yüksekokulu Ebelik bölümü öğrencilerinindismenore sıklığını, dismenorenin okul ve sosyalyaşantılarına etkilerini, dismenore ile başa çıkmaktakullandıkları yöntemleri belirlemek amacıyla yapılmıştır.Gereç ve Yöntemler: Bu araştırma için veriler VisualAnalog Skala ve anket yöntemiyle elde edilmiştir.Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 22 istatistik programıkullanılmıştır. İstatistiki değerlendirmede tanımlayıcıistatistikler ve ki kare analizi kullanılmıştır.Bulgular: Araştırmada öğrencilerin %98'inin dismenoreyaşadığı ve süreç içerisinde, sadece %22.5'unun bunedenle doktora gittiği, %15.5'inin bu dönemde okulunagidemediği, %16,8'inin bu dönemde hayattan keyifalamadığı ve %4,5'inin dismenore nedeniyle ölmeyiistediği zamanların olduğu belirlenmiştir. Visual AnalogSkala puanı ile okul ve sosyal yaşamındaki problemlerarasında anlamlı bir ilişki bulundu.Sonuç: Bu çalışma öğrencilerde dismenore görülmesıklığının ve şiddetinin oldukça yüksek olduğunu, bunakarşılık doktora başvurma oranlarının düşük olduğunugöstermiştir. Öğrencilerin dismenore ve bu dönemdekidiğer şikayetleri nedeniyle aile, okul ve sosyalyaşantılarında sorunlar yaşadıkları, okula devam ve sınavbaşarısıyla ilgili problemleri olduğu belirlenmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKadın Hastalıkları Ve DoğumGenel Ve Dahili TıpSağlık Bilimleri Ve HizmetleriÜniversite Öğrencilerinde Dismenoreye Yaklaşım ve Dismenorenin Sosyal Yaşam ve Okul Performansına EtkisiArticle252N/AN/A188193321870