Küçük, Mehmet MaşukKaraaslan, Emre Harun2025-06-302025-06-302007https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=wBmNpkQC9Nhi90NLW7E7-UU08sHsILG6bxoeKCpNrbAGAIMcpXKL9pj9J766gxE6https://hdl.handle.net/20.500.14720/27132Bu çalısmada, Van li ve çevre ilçelerde kimya egitimi-ögretimi açısından fiziki kapasite yeterliligi, faaliyetlerin etkinligi ve kullanılan ögretim yöntemlerinin degerlendirilmesinin yanı sıra ögretmen tecrübesi ve egitim seviyesi degerlendirilmeleri yapılmıstır. Veriler, anket formları ve genel tarama modeli çerçevesinde literatür tarama teknigi kullanılarak toplanmıstır. Anket 40 kimya ögretmenine birebir görüsülerek uygulanmıstır. Anket sorularının hazırlanmasında literatür taraması yapılmıstır. Anket soruları olusturulduktan sonra güvenirlilik-geçerlilik çalısmaları yapılmıstır. Anket sonuçları SPSS programı kullanılarak degerlendirilmistir. Analiz sonuçları ögretmen sayısına göre yüzde( % ) ve frekans ( f ) dagılımı degerlendirilerek olusturulmustur. Yorumlar ise yüzde degerler göz önüne alınarak yapılmıstır. Analiz sonuçları ögretmenlerin ögretim metotlarından yaygın olarak anlatım ve sorucevap yöntemlerini kullandıklarını ortaya koymustur. Ayrıca araç-gereç kullanımında yazı tahtası agırlıklı olmak üzere defter ve kitabın da sıklıkla kullanıldıgı görülmüstür. Gerek ögretim metotlarının kullanımı gerekse araç-gereç kullanımının yetersiz oldugu görülmüstür. Bu yetersizliklerin nedeni olarak da sürenin yetersiz olusu, ortamın uygun olmayısı, sınıfların kalabalık olması, müfredat konularının çok olması, yeterli araç-gereç olmayısı olarak belirlenmistir. Anahtar kelimeler: Araç-gereçler, Kimya egitim ve ögretimi, Kimya ögretmenleri, Liseler.In this study the evaluation of physical capacity sufficiency in terms of teaching chemistry, the effectiveness of activities and in addition to the appliad teaching methods teacher experience and education level were collected with literature scanning technique through survey forms and general scanning model. The survay was applied on 40 chemistry teachers with face to face meetings. The literature scannig was done in the preparation of qoestions. After the survey qustions were formed reliability-validity studies were done. The survey results were evaluated with the use SPSS programme. The results of analysis were compased with the evaluatiın of percentage (%) and frequency (f ) distribution according to the teacher number. The interpretations were done by bearing in mind the percentage values. The result of analysis showed that among teaching methods the teachers widely use expression and question-answer methods. Also, in tool-material use it was seen that board, notebook and book are frequently used. It was that both the use of teaching methods and the use of tools and materials are inadequate. The reasons for these inadequties was determined as the insufficiency of time, the inappropriateness of medium, the crowded classes, the intensity of curriculum and the lack of tools and materials. Key words: Tools-materials, The teaching of chemistry, Chemistry teachers, High schools.trEğitim ve Öğretimkimyakimya Eğitimikimya ÖğretimiEducation and Trainingchemistrychemistry Educationchemistry TeachingThe Evaluation of Teaching Methods Which Are Used by Chemistry Teachers in Van and Surrounding BoroughsVan İli ve Çevre İlçelerdeki Kimya Öğretmenlerinin Kullandıkları Öğretim Metotlarının DeğerlendirilmesiMaster Thesis80213631