Erensayın, ElifGüler, Çetin2025-05-102025-05-1020172147-1037https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/276892/eba-platformundaki-ders-materyallerinin-egitsel-yazilim-degerlendirme-olcutlerine-gore-degerlendirilmesihttps://hdl.handle.net/20.500.14720/2806Bu çalışma, Eğitim Bilişim Ağı (EBA) platformunda bulunan materyallerin eğitsel yazılım ölçütlerine göre branş öğretmenleri tarafından değerlendirilmesi ve sonuçlarının incelenerek daha nitelikli materyallerin geliştirilebilmesi için öneriler sunulması amacıyla yapılmıştır. Karma araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, nitel veriler görüşme formu yaklaşımı ile nicel veriler ise eğitsel yazılım değerlendirme ölçeği ile toplanmıştır. Çalışma grubu bir ilkokul, ondört ortaokul ve onsekiz lise kademesi branş öğretmeni ve iki bilgisayar ve öğretim teknolojileri uzmanı olmak üzere otuzbeş kişiden oluşmaktadır. Yapılan nicel değerlendirmede öğretmen ve uzmanların değerlendirdikleri EBA materyallerine ortalama üç puan vererek iyi olarak nitelendidikleri sonucuna ulaşılmıştır. Nitel değerlendirmelerde ise farklı branşlardaki öğretmenlerin değerlendirmeleri ile oluşturulan tema ve kodlarda benzerlikler olduğu gibi farklılıklar da bulunmaktadır. Farklı branşlara ait EBA materyallerinin değerlendirilmesine yönelik elde edilen nitel bulgulardaki kodların %72'si olumlu iken %28'i olumsuzdurtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessBilgisayar BilimleriYazılım MühendisliğiEğitimEğitim AraştırmalarıBilgiBelge YönetimiEba Platformundaki Ders Materyallerinin Eğitsel Yazılım Değerlendirme Ölçütlerine Göre DeğerlendirilmesiArticle181N/AN/A657678276892