Narinç, Fatma NurCoskun, Hatıce2025-05-102025-05-1020182147-57172147-6152https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/308709/2017-turkce-ogretim-programi-esas-alinarak-hazirlanan-5-sinif-turkce-ders-kitabinda-yer-alan-yazma-ve-konusma-etkinliklerinin-incelenmesihttps://hdl.handle.net/20.500.14720/8837Bu çalışmanın amacı MEB’ in yeni programı esas alarak ha-zırladığı 5. Sınıf Türkçe ders kitabındaki yazma ve konuşma et-kinliklerini incelemektir. Etkinliklerin yazma ve konuşma ka-zanımlarını karşılama durumu ortaya konulmuştur. Ayrıca et-kinlikler yazma ve konuşma yöntem teknikleri ve temalara da-ğılımına göre incelenmiştir. Nitel araştırma yöntemine göre düzenlenen çalışmada 248 etkinlik incelenmiştir. Veriler betim-sel analiz yapılarak sunulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre kazanımların etkinliklere dengeli bir şekilde dağılım gösterme-diği görülmüştür. Yazma kazanımlarından bazılarına doğrudan hitap eden bir etkinliğe rastlanmamıştır. Konuşma etkinlikle-rinde ise kazanımlara hitap eden en az bir etkinlik bulunmak-tadır. Temaların etkinliklere dağılımında yazma etkinliklerinin konuşma etkinliklerine göre daha fazla yer aldığı görülmüştür. Etkinliklerde en çok yer alan yazma yöntem ve tekniği ‘metin tamamlama’dır. En çok yer verilen konuşma yöntem ve tekniği ise “kendisini karşısındakinin yerine koyarak konuşma”dır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim Araştırmaları2017 Türkçe Öğretim Programı Esas Alınarak Hazırlanan 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabında Yer Alan Yazma ve Konuşma Etkinliklerinin İncelenmesiArticle016N/AN/A627645308709