Çilden, ŞeydaErten, Canan Fidan2025-05-102025-05-1020181305-2020https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/305144/kulaktan-isitsel-temelli-ogretim-yontemihttps://hdl.handle.net/20.500.14720/8779Yazı ve notanın icadından çok öncesine dayanan kulaktan öğretim yöntemi ile ilgiliaraştırmaların ülkemizde çok sınırlı sayıda olduğu düşünülmektedir. Sanat eğitimininyeniliklere açık olması ve dar kalıplarla sınırlandırılmaması gereğinden yola çıkılarakaraştırmanın amacı kulaktan öğrenme-öğretmeye ilişkin alanyazına katkıda bulunmak vekonunun önemine dikkat çekmektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden tarama modelikullanılmıştır. Veriler konuya ilişkin literatür taraması sonucu edinilen kaynaklardan eldeedilmiştir. Araştırmada kulaktan öğretim, kulaktan şarkı öğretimi ve kulaktan çalgı öğretimiile ilgili bilgilere değinilmiş, ayrıca kulaktan öğretimin gerekliliğine ilişkin önerilere yerverilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıMüzikKulaktan (İşitsel Temelli) Öğretim YöntemiArticle151N/AN/A248267305144