Kanat, FıratKozikoğlu, İshak2025-05-102025-05-1020182147-984410.24106/kefdergi.2191https://doi.org/10.24106/kefdergi.2191https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/326895/lise-ogrencilerinin-ingilizce-dersine-katilim-durumlarinin-ingilizce-dersine-yonelik-tutum-ve-ingilizce-konusma-kaygisina-gore-yordanmasihttps://hdl.handle.net/20.500.14720/3725Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin konuşma kaygısının ve İngilizcedersine yönelik tutumlarının derse katılımlarını ne düzeyde yordadığını ortayakoymaktır. Araştırma, 442 lise öğrencisiyle yürütülmüştür. Araştırmada veritoplama araçları olarak; “Derse Katılım Envanteri”, “İngilizce Konuşma KaygısıÖlçeği” ve”İngilizce Dersine Ait Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmadan edilenveriler; betimleyici istatistikler (ortalama ve standart sapma), t testi, ANOVA,Pearson Çarpım Momentler Korelasyon Katsayısı (r) ve aşamalı regresyon analizikullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda, İngilizce dersine yöneliktutumun, lise öğrencilerinin İngilizce dersine katılım durumlarına ilişkin varyansınyaklaşık olarak yarısını (%41.2) açıklayacak güçte olduğu, fakat İngilizce konuşmakaygısının lise öğrencilerinin İngilizce dersine katılımlarını anlamlı düzeydeyordamadığı saptanmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıLise Öğrencilerinin İngilizce Dersine Katılım Durumlarının İngilizce Dersine Yönelik Tutum ve İngilizce Konuşma Kaygısına Göre YordanmasıArticle265N/AN/A16431652326895