Çakıroplu, JaleAydın, Sevgi2025-05-102025-05-1020101305-3515https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/101154/ilkogretim-fen-ve-teknoloji-dersi-ogretim-programina-iliskin-ogretmen-gorusleri-ankara-ornegihttps://hdl.handle.net/20.500.14720/2152Çalışmanın amacı Fen ve Teknoloji dersi öğretmenlerinin yeni hazırlanan Fen ve Teknoloji dersi öğretim programı hakkındaki görüşlerini almak ve programın güçlü ve zayıf yönlerini belirlemektir. Veriler Ankara ilinin 6 farklı ilçesinde bulunan 10 okulda çalışmakta olan ve deneyimleri 1 ile 15 yıl arasında değişen 16 Fen ve Teknoloji öğretmeninden yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılarak toplanmıştır. Görüşmeler 2007-2008 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde gerçekleştirlmiş olup katılımcılara programın bileşenleri ile ilgili 9 açık uçlu soru yöneltilmiştir. Veri analiz sonuçları öğretmenlerin yeni programla birlikte öğrencilerin derse katılımının arttığı, öğretmen rolünün yöneticiden rehbere kaydığı ve günlük yaşamın programla bütünleştiği görüşünde olduğunu göstermiştir. Ancak öğretmenler yeni programı uygulamada hizmet içi eğitimin yetersizliği ve sınıfların kalabalık olması gibi konulardan yakınmaktadırlar.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim Araştırmalarıİlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Ankara ÖrneğiArticle91N/AN/A301315101154