Kardeş, ServetSak, RamazanŞahin-sak, İkbal Tuba2025-05-102025-05-1020222147-76552149-462210.18506/anemon.962010https://doi.org/10.18506/anemon.962010https://hdl.handle.net/20.500.14720/19188Bu çalışma tarama modelinde desenlenmiş nicel bir araştırmadır. Çalışmanın amacı, 221 okul öncesi öğretmen adayının Gordon'un Etkili Öğretmenlik Eğitimi Modeline ilişkin görüşleri ile adayların iletişim becerileri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Ayrıca öğretmen adaylarının demografik özelliklerine göre de model hakkındaki görüşleri ve iletişim becerileri incelenmiştir. Veriler, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal ve Beşerî Bilimleri Yayın Etik Kurul Başkanlığı’nın 01/10/2020 tarih ve 2020/10-04 sayılı onayı ile, demografik bilgi formu, Disiplin Stratejileri Anketi ve İletişim Becerileri Ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Çalışmanın bulguları, kadın öğretmen adaylarının Etkili Öğretmenlik Eğitimi Modeline ilişkin görüşlerinin erkek adaylardan daha olumlu olduğunu ve yine kadın adayların iletişim becerilerinin erkek öğretmen adaylarınkinden daha iyi olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca katılımcıların Etkili Öğretmenlik Eğitimi Modeline ilişkin görüşleri ile iletişim becerileri arasında olumlu bir ilişki olduğu görülmüştür. Ancak, öğretmen adaylarının modele ilişkin görüşleri de iletişim becerileri de yaşlarına göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Sonuçlar, öğretmen adaylarının Etkili Öğretmenlik Eğitim Modelini uygulayabilmeleri için sınıf yönetimi konusunda daha fazla deneyim fırsatlarına ihtiyaçları olduğunu göstermektedir.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessİletişimEğitimEğitim AraştırmalarıOkul Öncesi Öğretmen Adaylarının Etkili Öğretmenlik Eğitim Modeline İlişkin Görüşleri ile İletişim Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesiArticle101N/AN/A365380