Şaktanlı, Süleyman CemKoç, Evren2025-05-102025-05-102020https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=wf-FPgY-5qjHEzEoOgvMs13-Mkc3UIpDUQTJkLNivaUBmh8qrnwuGgRE3LF19Ac5https://hdl.handle.net/20.500.14720/23685Bu araştırmada Türkiye'deki bağlama eğitim yöntemleriyle dünyada kabul görmüş Suzuki Keman Öğretim Yöntemi karşılaştırılmaya çalışılmıştır. Bu bağlamda bağlama, bağlamanın tarihi, bağlamanın çeşitleri, bağlamanın bölümleri; bağlama öğretim yöntemleri; Suzuki, Suzuki'nin hayatı, Suzuki'nin müzik eğitim yöntemi ve felsefesi araştırılmıştır. Araştırmada literatür kaynak taraması yöntemi kullanılmıştır. Araştırma bağlama ve keman yöntemi ile sınırlandırılmıştır. Araştırma sonucunda yukarıda belirtilen öğretim yöntemlerinin benzerlikleri ve farklılıkları ortaya konulmaya çalışılmış ve bu sonuçlara ilişkin öneriler sunulmuştur.In the world in linking research on this subject it has attempted to education in Turkey compared recognized Suzuki Violin Teaching. In this context, Bağlama, history of Bağlama, types of Bağlama, parts of Bağlama; Bağlama teaching methods; Suzuki's life, Suzuki's musical education method and philosophy have been explored. Literature review method was used in the research. The research is limited to Bağlama and violin method. The similarities and differences of research transmission methods were tried to be revealed and these results were presented in examples.trMüzikBağlamaKemanMüzik eğitimiMüzik öğretimiSuzuki, ShinichiÇalgı eğitimiÖğretim yöntemleriMusicBağlama (Müzik aleti)ViolinMusic educationMusic learningSuzuki, ShinichiInstrumental educationTeaching methodsThe Effects of Suzuki Violin Method on Baglama Training ExaminingBağlama Öğretimi ile Suzuki Keman Öğretiminin Yöntem Bakımından KarşılaştırılmasıMaster Thesis74659643