Sak, RamazanAyyürek, OsmanŞahin-sak, İkbal TubaTaskın, Necdet2025-05-102025-05-1020171309-6591https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/249336/ebeveyn-olarak-okul-oncesi-ogretmenleri-nitel-bir-calismahttps://hdl.handle.net/20.500.14720/2879Öğretmenlerin çocuk gelişimi ve eğitimine ilişkin anne-babalara söylediklerini, veliler, -öğretmenin- kendi çocuğunda da uyguladığını görmek isterler. Bu çalışmada da, okul öncesi öğretmenlerinin velilerine çocuk bakımı ve eğitimi ile ilgili söylediklerini kendi çocuklarında uygulayıp uygulamadıklarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlandı. Bu nitel çalışmanın katılımcılarını 50 okul öncesi öğretmeni oluşturuyor. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanıldı. Veri analizi için ise kelime listeleme tekniğinden yararlanıldı. Çalışmanın bulgularına göre, okul öncesi öğretmenleri, velilerden çocuklarıyla ilgilenmelerini ve onların özellikle öz bakım becerilerini desteklemelerini beklediklerini ifade ettiler. Bununla birlikte, çalışmaya katılan öğretmenler, öğretmen olarak velilerden beklentileri ile anne-baba olarak kendi uygulamaları arasında farklılıklar olduğunu dile getirip; bu farklılığa neden olarak da, kendi çocuklarına karşı duygusal davranmalarını ve kararlı olamamalarını gösterdilertrinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıAile ÇalışmalarıEbeveyn Olarak Okul Öncesi Öğretmenleri: Nitel Bir ÇalışmaArticle82N/AN/A272290249336