Kanat, FıratKozikoğlu, İshak2025-05-102025-05-1020181305-578Xhttps://hdl.handle.net/20.500.14720/8830Bu araştırmanın amacı, ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik öz-düzenleme stratejileri, motivasyonel inançları, tutumları ve İngilizce akademik başarıları arasındaki ilişkileri ortaya koymaktır. Bu araştırmada, ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma, tabakalı örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenen ortaokullarda öğrenim gören toplam 949 öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırmada, veri toplama araçları olarak “Öğrenmeye İlişkin Motivasyonel Stratejiler Ölçeği” ve “İngilizce Dersine ait Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde Pearson Çarpım Momentler Korelasyon Katsayısı ve basamaklı regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin TEOG İngilizce başarı durumları ile öz-düzenleme, bilişsel strateji, öz yeterlik, içsel değer ve İngilizce dersine yönelik tutumları arasında orta düzeyde, pozitif yönde ve anlamlı bir ilişkinin olduğu; öğrencilerin sınav kaygısı arasında ise düşük düzeyde, pozitif yönde ve anlamlı bir ilişkinin olduğu ortaya çıkmıştır. Ortaokul öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik içsel değerlerinin, öz-yeterlik algılarının ve tutumlarının öğrencilerin öz-düzenleme stratejilerindeki varyansın %43.9’unu açıklayabildiği, sınav kaygısının ise öz-düzenleme stratejilerini anlamlı düzeyde yordamadığı ortaya çıkmıştır. Ortaokul öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik öz-düzenleme stratejilerinin (öz-düzenleme, bilişsel stratejiler), motivasyonel inançlarının (öz-yeterlik, sınav kaygısı, içsel değer) ve tutumlarının İngilizce akademik başarısındaki varyansın %55.2’sini açıklayabildiği belirlenmiştir. Bu durumda, öğretmen ve öğrencilere çeşitli eğitim faaliyetleri ve seminerler aracılığıyla motivasyonel stratejiler konusunda eğitim verilmesi önerilebilir.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıDil Ve Dil BilimPsikolojiOrtaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin İngilizce Öğrenmeye İlişkin Motivasyonel Stratejileri, Tutumları ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişkiArticle143N/AN/A253268