Senemoğlu, NurayKozikoğlu, İshak2025-05-102025-05-1020182148-2624https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/305061/meslege-yeni-baslayan-ogretmenlerin-karsilastiklari-guclukler-nitel-bir-cozumlemehttps://hdl.handle.net/20.500.14720/8880Bu çalışmanın amacı, mesleğe yeni başlayan (aday) öğretmenlerin mesleğin ilkyılında karşılaştıkları güçlükleri belirlemektir. Araştırma; İstanbul, Konya, Gaziantep veVan illerinde mesleğe yeni başlayan 33 aday öğretmenle yürütülmüştür. Araştırmaverileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı-yapılandırılmış görüşme formukullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde, betimsel analiz ve içerik analiziteknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, aday öğretmenlerin mesleğin ilkyılında öğretimi planlama ve uygulamada, sınıf yönetiminde, toplum ile ilişkiler vefiziksel çevreye uyumda, meslektaş, yönetici, veli ve rehber (danışman) öğretmenleilişkilerde ve okulun fiziki altyapı eksikliklerinden kaynaklı çeşitli güçlükler yaşadıklarıortaya çıkmıştır. Aday öğretmenlerin mesleğin ilk yılında en çok karşılaştıkları güçlükdurumları dikkate alınarak mevcut hizmet öncesi öğretmen eğitimi ve adaylık eğitimiprogramlarının gözden geçirilmesi önerilebilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıMesleğe Yeni Başlayan Öğretmenlerin Karşılaştıkları Güçlükler: Nitel Bir ÇözümlemeArticle63N/AN/A341371305061