Erdem, SakırGülöz, Gizem EdaÇelik, Zübeyir2025-05-102025-05-1020241300-97022149-324310.18069/firatsbed.1393114https://doi.org/10.18069/firatsbed.1393114https://hdl.handle.net/20.500.14720/20024Hedonik alışveriş yöneliminin mobil uygulamaları yeniden kullanma niyetini nasıl etkilediğini belirlemek amacıyla bu çalışmada, mobil uygulama atmosferine duyulan ihtiyacın aracılık rolü ve mobil antipatinin düzenleyici rolü incelenmektedir. Alışverişlerini mobil uygulamalarla yapan 222 tüketici, çevrimiçi anket aracılığıyla araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırma modeli üzerinde Process Makro testleri yapılmıştır. Çalışma sonuçları, hedonik alışveriş yöneliminin mobil uygulamaları yeniden kullanma niyeti üzerinde güçlü ve olumlu bir rolü olduğunu göstermektedir. Buna ek olarak, hedonik alışveriş yöneliminin, mobil uygulama atmosferine duyulan ihtiyacın pozitif aracılık rolü ve mobil antipatinin negatif düzenleyici etkisi nedeniyle mobil uygulamaları yeniden kullanma niyeti üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğu görülmüştür. Bu çalışma, mobil uygulama perakendeciliğine yönelik çıkarımlar sunmakta ve mobil alışveriş davranışına ilişkin araştırma alanını genişletmektedir. Ayrıca hedonik alışveriş yönelimine sahip mobil alışverişçiler için önemli bir içgörü sağlamaktadır.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessTüketicilerin Mobil Giyim Uygulamalarını Yeniden Kullanma Niyetleri Üzerine Bir AraştırmaArticle342N/AN/A907918