Tüzün, Ümmüye NurTüysüz, MustafaTürk, Gülseda Eyceyurt2025-05-102025-05-1020182147-9844https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/323896/organik-kimya-kavramlarinin-ogretiminde-dusunce-deneyleri-temelli-argumantasyonun-lise-ogrencilerinin-elestirel-dusunme-becerilerine-etkisihttps://hdl.handle.net/20.500.14720/8820Bu araştırmanın amacı, temel organik kimya kavramlarının öğretiminde düşünce deneyleri temelli argümantasyon öğrenme yaklaşımının 12. sınıf lise öğrencilerinin eleştirel düşünme becerileri üzerine etkisi olarak belirlenmiştir. Çalışmadanitel araştırma modeli seçilmiştir. Araştırmaya gönüllülük esasına göre 15, 12. sınıföğrencisi katılmıştır. Öğrencilerin yapılandırdıkları argümanlar ve süreç değerlendirme amaçlı gözlem notları veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Verileriçerik analiziyle çözümlenmiştir. Verilerin analizi sonucunda temel organik kimyakavramlarının öğretiminde düşünce deneyleri temelli argümantasyon öğrenme yaklaşımının öğrencilerin argüman yapılandırma vasıtasıyla eleştirel düşünme becerilerini geliştirdiği bulunmuştur. Düşünce deneyleri temelli argümantasyon öğrenmeyaklaşımlaşımının öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri üzerine etkisinin araştırılmasının farklı konulardaki uygulamaları araştırmanın önerisi olarak sunulabilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıKimyaOrganikPsikolojiOrganik Kimya Kavramlarının Öğretiminde Düşünce Deneyleri Temelli Argümantasyonun Lise Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Becerilerine EtkisiArticle266N/AN/A20212032323896