Bılgın, Enes AbdurrahmanDevran, Pelin2025-05-102025-05-1020211305-202010.33711/yyuefd.954556https://doi.org/10.33711/yyuefd.954556https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/436107/liselerdeki-fen-egitiminde-teknolojinin-kullanilmasina-yonelik-ogrenci-goruslerinin-cesitli-demografik-faktorler-acisindan-incelenmesihttps://hdl.handle.net/20.500.14720/19006Bu çalışmada, ortaöğretim öğrencilerinin, liselerdeki fen eğitiminde teknolojininkullanılmasına yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca öğrencilerintercihlerine cinsiyet, okul türü, sınıf düzeyi, öğrenim görülen kurum ve ölçeğin yanıtlandığıders faktörlerinin etkilerinin açığa çıkartılması amaçlanmıştır. Çalışmanın yöntemi nicelaraştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli olarak belirlenmiştir. Çalışmanın örneklemini2020-2021 eğitim öğretim güz yarıyılında Doğu Anadolu Bölgesindeki farklı illerinde öğrenimgörmekte olan 199 ortaöğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerine ulaşmakamacıyla Erdem ve Uzal (2018) tarafından geliştirilen ve tüm fen bilimleri için geçerli olan“Teknolojinin Fizik Eğitiminde Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüş Ölçeği” kullanılmış vetoplanan veriler SPSS 18 paket programında analiz edilmiştir. Analiz sürecinde betimsel veyordamalı istatistik teknikleri kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, öğrencilerinteknolojinin fen derslerinde kullanımına yönelik %78 oranında olumlu görüş belirttiğisonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca ortaöğretim öğrencilerinin liselerdeki fen eğitiminde teknolojininkullanımına yönelik görüşlerinin cinsiyet, sınıf düzeyi, okul türü, öğrenim görülen kurum veölçeğin yanıtlandığı fen dersine göre değişiklik göstermediği tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessFizikUygulamalıEğitimEğitim AraştırmalarıLiselerdeki Fen Eğitiminde Teknolojinin Kullanılmasına Yönelik Öğrenci Görüşlerinin Çeşitli Demografik Faktörler Açısından İncelenmesiArticle181N/AN/A933949436107