Bılgın, Enes Abdurrahman2025-05-102025-05-1020181305-202010.23891/efdyyu.2018.102https://doi.org/10.23891/efdyyu.2018.102https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/305248/istatistik-ogretimi-icin-gelistirilen-bir-ogretim-yaziliminin-akademik-basariya-etkisihttps://hdl.handle.net/20.500.14720/3642Bu araştırmanın amacı, temel istatistik işlemlerin öğretimine yönelik tasarlanan bir öğretimyazılımının tanıtılması ve öğrencilerin konu ile ilgili akademik başarısına etkisininincelenmesidir. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır.Araştırma evrenini 2014-2015 öğretim yılında Doğu Anadolu Bölgesindeki bir üniversitesinin,eğitim fakültesinde güz dönemi Formasyon programında öğrenim gören ölçme vedeğerlendirme dersini alan (temel istatistik işlemler konusu işlenmekte) öğrencileroluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise uygun örnekleme yöntemiyle belirlenen 38öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında, araştırmacı tarafındangeliştirilen “Temel İstatistik İşlemler Başarı Testi” kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre,geliştirilen yazılım kullanılan deneysel grup ile geleneksel grup arasında başlangıçta farkbulunmazken, uygulamaların ardından istatistiksel olarak anlamlı fark oluştuğu görülmüştür.Ayrıca farkın etki büyüklüğü iyi düzeydedir (d=0,698). Sonuç olarak tasarlanan öğretimyazılımının öğrencilerin akademik başarılarını arttırdığı tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBilgisayar BilimleriYazılım MühendisliğiEğitimEğitim Araştırmalarıİstatistik Ve Olasılıkİstatistik Öğretimi İçin Geliştirilen Bir Öğretim Yazılımının Akademik Başarıya EtkisiArticle151N/AN/A12121231305248