Gülseven, EmineTozlu, IsrafılTuysuz, Mustafa2025-05-102025-05-1020212148-34852148-3272https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/460785/argumantasyon-temelli-fetemm-egitiminin-7-sinifogrencilerinin-kuvvet-ve-enerji-unitesine-yonelik-akademikbasarilarina-tutumlarina-ve-argumantasyon-seviyelerine-etkisihttps://hdl.handle.net/20.500.14720/9412Bu araştırmanın amacı, Argümantasyon temelli FeTeMM eğitiminin yedinci sınıf öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji ünitesinde yer alan kavramlara yönelik akademik başarılarına, fen bilimlerine karşı tutumlarına ve argümantasyon seviyelerine olan etkisini mevcut programda ön görülen yaklaşımla karşılaştırarak araştırmak olarak belirlenmiştir. Araştırmada karma model araştırma desenlerinden biri olan iç içe karma metot kullanılmıştır. Bu çalışma, 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında, Van ili İpekyolu ilçesine bağlı bir ortaokulda yedinci sınıfta öğrenim gören 64 öğrenci ile yapılmıştır. Çalışmada deney ve kontrol grubu 32 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada kontrol grubu ile mevcut öğretim programına yönelik ünite planına göre dersler işlenirken, deney grubunda ise argümantasyon temelli FeTeMM etkinlikleri ile dersler işlenmiştir. Çalışma haftada dört ders saati olmak üzere toplam beş hafta sürmüştür. Çalışmada ‘Fen Bilimleri Tutum Ölçeği’, ‘Kuvvet ve Enerji Akademik Başarı Testi’, argümantasyon seviyelerindeki gelişimlerini görmek için ‘Etkinlik kağıtları’ ve yapılan uygulamanın değerlendirilmesi için ‘Yarı yapılandırılmış Mülakat Formu’ veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, argümantasyon temelli FeTeMM eğitimi ile işlenen derslerin, öğrencilerin akademik başarısına ve argümantasyon seviyelerine etkisinin mevcut programdaki yaklaşımlarla işlenen derslerden daha fazla olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Uygulanan tutum ölçeği bulgularıincelendiğinde işlenen derslerde kullanılan yöntemin fene karşı olumlu tutum geliştirmede iki grup arasında anlamlı bir farklılık oluşturmadığı gözlemlenmiştir. Bulgular ilgili alan yazın doğrultusunda tartışılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBiyolojiFizikUygulamalıEğitimEğitim AraştırmalarıDavranış BilimleriArgümantasyon Temelli Fetemm Eğitiminin 7. Sınıföğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik Akademikbaşarılarına, Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerine EtkisiArticle82N/AN/A315333460785