Açan, BoraSaydan, Reha2025-05-102025-05-1020091304-4990https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/99209/ogretim-elemanlarinin-akademik-kalite-ozelliklerinin-degerlendirilmesi-kafkas-universitesi-iibf-ornegihttps://hdl.handle.net/20.500.14720/1970Bu çalışmanın amacı, üniversitelerde kalite kavramının anlaşılması ve geliştirilmesi yönündeki çabalara katkı sağlamaktır. Bu amaçla Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinin öğretim elemanlarına yönelik akademik kalite beklentileri belirlenmeye çalışılmıştır. 700 öğrenci ile gerçekleştirilen bu çalışmada öğrencilerin memnuniyet seviyeleri, öğretim elamanlarından beklenilen kalite unsurları ve bu unsurların önem dereceleri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada öğretim elemanlarının akademik kalite boyutlarını açıklayan ve 28 adet ifadeyi içeren yedi boyutlu bir yapı oluşmuştur. Çalışmanın diğer bir sonucu, öğrencilerin bazı özelliklerine göre, öğretim elemanı akademik kalite boyutlarına önem verme seviyesinde farklılıklar görüldüğüdür.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıİktisatÖğretim Elemanlarının Akademik Kalite Özelliklerinin Değerlendirilmesi: Kafkas Üniversitesi İibf ÖrneğiArticle132N/AN/A22525399209